Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

LowRider skrev:Är det inte 10cm is för att bära 1 ton?
har väll med vilken anläggnings yta man har. det blir ju lite skillnad mellan 1 cm2 mot 50m2

sen om vi tar en bil eller nåt så kanske det håller för en bil, men man blir lätt flera efter ett tag o sen parkerar man nära varan för att prata lite...

eller så kan man bilda svalvågor under isen när man kör, som i sin tur har sönder isen.

så jag skule defenetivt vänta tills det är degält tjockt & sen bara köra dör jag vet att det inte är det minsta strömt.
Hade missuppfattat, det var tre dagar sen det var 15 cm! Så nu har vi varit ute och bränt upp 30 liter bensin. Jobbigt i mörker, man får vrida ut extraljusen så man ser banan när man ligger på häng. Får sätta igång tidigare i morgon...

Och nu är det 16 minusgrader, så det lär växa till sig mer. Har inte mätt idag, men jag ska göra det i morgon.
Jag blir så avundsjuk nu. Fasen vad kul det hade varit. Om man fått låna en bil med bakhjulsdrift då dvs.
Kollade tjockleken på isen vid sjön hemma som var ca 15 cm där jag kollade, men tycker det känns lite för riskabelt.
Man skulle ju haft en fyrhjuling eller nåt.

Fast nu när jag tänker efter. Det finns ett ställe där det är jäkligt långrunt. :) ...
Fyrhjuling är ju så svinigt kul också. :mrgreen:
När det har snöat hemma så brukar jag köra som en idiot och helst ska vägen som går förbi vårat inte hunnit bli sandad då är det ju extra roligt. :D 60km/h på tvären med fyrhjuling är manligt. :twisted:
Tänk att få sträcka ut på lite sjöis nu, det vore underbart.
Har en Kymco 250 kxr, inte så stor men den räcker till. :D
vem behöver is för leka :wink: Jag lånade :roll: 745:an idag och vräkte mig runt på ICA:s stora parkering i utkanten av stan och inte behöver man vara rädd för gå under isen bara passa sig för polisen :lol: fan det rimmade t o m 8)
Men jag minns när vi var uppe på svenska rallyt för herrans många år sedan, vi kom lite fel och en vakt visade ut oss på isen och sa: följ bara skoterspåren så kommer ni rätt, då satt man lite på helspänn må jag lova :-O)
Jaså? Här i Östersund skiter polisen fullständigt i sånt. Vi var ett gäng som höll till och sladdade lite på Coop forums parkering. Det rullade förbi en polisbil när en höll på och sladdade. Dom stannade och sa att de tyckte att de var bra att vi höll oss där uppe, och inte nere på stan. "Kör inte in i några stolpar, och kör inte in i varann" sa dom, sen tog dom sin XC70 och drog. :D
Fluffen, en liten sjö mellan Vårgårda och Fristad ungefär. (Har lyckats ändra i min profil från Vårgårda till Vesene också, bara två år sen jag flyttade...) Jag har några km grusväg till sjön, skönt att kunna åka dit med piggahjulen på och slippa byta utomhus. Det har varit en bilåkarsjö länge, inga pimplare som stör sig.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]