- sön 23 nov 2008, 18:03
Men jag förstår dig helt o hållet, jag själv har kostat på tusenlappar för att få ett vettigt ljud här hemma. Ändå skulle jag gärna lägga mera... Och att spela upp en originalskiva från en vettig CD spelare kan inte mäta sig med att spela MP3 från datorn, du får aldrig samma dynamik och djup i ljudet. Även om det för många duger med MP3, så hör det kräsna örat skillnaden!
Guligan skrev:För mig som lagt ut XX antal tusen på en vettig musikanläggning så är det viktigt att det är bästa kvalitén även på den musiken jag köper. Jag har därför hittills inte köpt/laddat ner något via nätet. Även om jag antar att det går att få kvalité även där???Visst kan du finna kvalité på nätet, men det är inte alltid säkra kort! Absolut säkraste kortet är att gå till skivbutiken och få din fysiska vara med garanti. Oftast är det MP3 som cirkulerar på nätet, och detta är ett komprimerat format av vanlig WAV fil som är det traditionella formatet på en skiva.
Men jag förstår dig helt o hållet, jag själv har kostat på tusenlappar för att få ett vettigt ljud här hemma. Ändå skulle jag gärna lägga mera... Och att spela upp en originalskiva från en vettig CD spelare kan inte mäta sig med att spela MP3 från datorn, du får aldrig samma dynamik och djup i ljudet. Även om det för många duger med MP3, så hör det kräsna örat skillnaden!
//metalHJ ("metal" - som i musikgenren, metal/hårdrock. "HJ" - mitt alias)