Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ketto
FÖDD FRI SKATTAD TILL DÖDS
Användarvisningsbild
av mrsniper
ketto skrev:FÖDD FRI SKATTAD TILL DÖDS
Bra sakt....
Användarvisningsbild
av Brainy
mrsniper skrev:
ketto skrev:FÖDD FRI SKATTAD TILL DÖDS
Bra sakt....
Hehe slog mig att senaste lönen jag fick så betalade jag tillräckligt mycket i skatt för att det skulle räcka till mat för mig i 1år, känns roligt att arbeta övertid så man får högre lön :???:
av Hansson
i dag tankade jag pendlar seaten med 60% etanol. Den kostade 7.99 kr litern.

Den går faktiskt bättre nu än förrut!
av *pettson*
solosso skrev:Sänk politikernas löner, avskaffa allt lyx för dem.....använd arbetslösa, socialbidragstagare till jobb inom ex kommun=likväl som de får ersättning kan de ju göra ngt för den ds ds ds
så säger bara en som aldrig varit arbetslös.. prova den sitsen innan du säger såna saker är du snäll?..
idag går du inte hemma och leker med dej själv om allt fungerar från AF..
vart tredje dag ligger du inunder hotet att inte få a-kassa- om du inte presterat ansökningar.. ingen tar hänsyn till om företagen ens orkat svara.. vilket dom flesta INTE gör..
Sen stämplar du 300 dagar idag.. mera får du inte generellt.. du får INGA MERA dagar.. förräns du varit anställd igen.. studier värnplikt eller annat som förut gav mera dagar.. ger inget.. du hamnar i jobbgarantin... där jobbar du som alla andra varje dag på ett företag som troligen ändå aldrig kommer att anställa dej.. för runt 75% av lönen som han till höger eller vänster om dej på stället har.. välkommen till verkligheten..
Fungerar det som det ska med sostagare ska dom utföra samma sak.. som jobbgarantin.. dock med socialbidrag som lön.. istället för motsvarande summa som du får från a-kassan..
OM det nu inte går till så hos nån ni känner så är det hans/hennes handläggare som gjort nåt special..
jobb för pengar gäller alltså både jobbgarantin och soctagare..(med vissa undantag på soctagare dom sprider mera socialt.. som fyllon pundare med mera.. som ingen vill ha.. )..
Jo just det.. den som tar emot dej som jobbgaranti plats.. får BETALT FÖR DEJ som handledare..det är riktigt rättvist..eller inte..
av Quaint
Hur mycket skatt har övriga EU länder då?

Det skiljer vell inte så mycket om man jämför Priser/liter
med övriga Europa.

Fast håller helt med att det är för mycket skatt.
Först la de skatt på bensinen. Sedan kom de på att man
måste betala moms på benisnen så alltså beskattad skatt. hmm

Ja ja ..... :twisted:
Användarvisningsbild
av Driver64
När bensinen kostade 11 kr/liter utgjorde skatterna 65 % av det totala priset.

Nu när bensinen kostar 12 kr/liter utgör skatterna "bara" 61 % av det totala priset! Always look on the bright side of life... :wink:
av Quaint
Ja men staten tjänar en sisådär 2-4 miljader extra (S) (S) :*O/
på den kronan man höjt!!!!
Användarvisningsbild
av Driver64
Hmm, inte riktigt så mycket. Staten tar exakt 20 öre av den höjda kronan vilket ger statskassan en dryg miljard extra per år baserat på en årlig försäljning av 5.56 miljarder liter bensin (uppgift från SPI om leveranser av motorbensin i Sverige 2004).
av Quaint
Okej då¨...

Hade bara nån siffra i huvudet från en artikel i expressen förra veckan lr nått.. :)

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]