Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
V40ThoppE skrev:Jag har hört att man bara kan byta moderkort, cpu 3ggr sen måste man ha en ny licens. kan det stämma?
det var nått om att microsoft tycker att har man uppgraderat så många gånger så är det inte samma dator längre??
Det är snarare att du inte ska kunna installera samma licens på flera datorer. Den uppgift jag har fått är att det bara är att ringa ms om jag skulle byta dator mer än 3ggr så löser det sig.
Daddan skrev:Någon som skulle vara förvånad om Microsoft gjort en "Microsoft", dvs släppt Vista utan att ha testat fullt ut och med en massa kryphål och barnsjukdomar som bäddar för nya virusattacker och buggar som när XP kom? Rekommendationerna är än så länge att som hemmaanvändare avvakta lite. Fast det är alltid kul att impa på grannen och kompisar.
Är inte det en Volvo också :wink: det är ju allmänt kännt att ftg i västländerna brukar göra på detta sättet.

/Anders
av haxpet
Det har väl redan kommit fram att det finns buggar i Vista.

Personligen så skulle jag inte köpa en uppgradering utan en full version direkt, men jag vet ju inte vad det kostar så dettta är bara en åsikt.

Sen så skulle jag köpa en engelsk version, då slipper man ju alla språkbuggar.

Är det någon som vet skillnaderna på följande versioner?

Vista
Vista Businesss
Vista Home Basic
Vista Home Premium
Vista OEM
Vista Ultimate
av Daddan
Skillnaden mellan Vistaversioner: Det är fler buggar ju mer funktioner kanske?
Ingen aning, orkar inte läsa på eftersom jag för tillfället endast har bärbara datorn från jobbet hemma med så de får fixa sådant.
Användarvisningsbild
av falcon
Vänta med att köpa vista nån månad eller 2, det finns för lite drivrutiner alla program funkar inte som dom ska eller inte alls
ta en fullversion inte en uppgradering.
det kan hända att du behöver uppgradera bios för att få fulleffekt ur vista.
jag kör vista på min hp laptop 2ghz 64bit 2gb ram samt 4mb cache
på den, och flyter det hyfsat med ultimate

du kan läsa mer på

http://www.microsoft.com/windows/produc ... _id=20000b
av OrsonGbg
Nu har jag köpt och installerat Vista premium :D

1165 kronor gick kalaset på, mycket snyggt operativsystem 8)
Användarvisningsbild
av Snyggve
Kul för dig, vill också förnya mig men kör nu ett system som håller ganska tätt (virus) och fungerar bra. Därför är jag lite kluven om jag kanske ska vänta några år till. Jag menar, det är synd att pilla i nåt som fungerar relativt bra. Det kanske är bättre att avvakta och se hur Vista står pall den anstormning av problem/virus/inkompabilitet som nu börjar. Den som lever får se.

Operativsystem är lite som bilar...
De första årgångarna har ofta en massa barnsjukdomar, s.k. "luckor" där virus lätt tar sig in men också rena funktionalitets- och kompabilitetsproblem. Virusmakarna bara väntar på att börja leta luckor och skapa sina illasinnade program. Både på rent jävelskap mot vår käre Bill Gates och av kommersiella intressen. Det är ofta inte förrän i slutet av sin era som systemet (läs bilen) börjar bli riktigt bra...... men då är det också omodernt
:cry:

Suck!
av OrsonGbg
Ja mitt gamla XP fungerade bra, men det är ju alltid kul med nya grejor. Tur man tycker det annars hade jag väl fortfarande kört runt med min 744:a som jag köpte 1997 :lol:
Lufta koppling som inte går

Det är bara att fortsätta lufta tills de[…]

V60 sliter däck bak

Jag gissar på att det har med bilsläp a[…]

Liten ventil i gasspjället B230E

Byta till spjäll utan ventilen eller kör[…]

Ska man hårdra det finns det två sorte[…]