Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av jwiss
Malmstroem skrev:Vignette behövs bara om du ska köra på motorvägarna i Österrike. Det kan gå att undvika.

Kortaste kön för att köpa Vignette är ofta vid gränsen. Men det är ibland ännu snabbare att kombinera tankning och Vignetteköp på någon mack. Men ta som sagt var inte den första. ;-)
Österikiska vägvakter patrullerar bensinstationerna vid gränsen och bötfäller bilar utan vignette där, även om man precis kommer ut med en i handen!
Köp innan!
Källa: youtube...
Användarvisningsbild
av SBergdahl
Jag är precis hemkommen från italien med bilen. Tog färjan till sassnitz för att få en stunds vila där vilket var skönt även om färjan är sådär kul. Killen med fältsäng och sovsäck på däck såg ut att ha det bekvämast av alla.

Ur på autobahn vid 23 och lagom fart söderut hela natten var väldigt bekvämt. Orkade dock inte köra förbi München så fastnade där lite på förmiddagen. Men efter lunch var jag i italienska alperna. Väldigt bekvämt och smärtfritt tycker jag.

På hemvägen måste vi ha prickat italienarnas semesterstart men väl förbi gardasjön flöt allt på väldigt bra.
installera dragkrok

+1 Köp utan elsats.

Är väl ingen adaptiv farthållar[…]

Venturatuning T8 2024

Samma här var intresserad men hade velat haft[…]

Har en spökande V60 här som ibland kan f[…]