- fre 15 jan 2016, 21:16
Jag har fått låna en annan jordfelsbrytare och tänkte testa med bägge. Denna har tyvärr också nollspänningsbrytare. Kanske vill man oftast ha det på portabla jfb. Men på en portöppnare vill man ju inte behöva återställa jfb när strömmen varit bruten centralt. Man vill ju att den ska vara aktiv direkt när strömmen kommer tillbaka, så att man har ström till att öppna porten. Dvs om man vill ha en jfb inkopplad på porten. Jag var ju egentligen bara ute efter att använda ett grenuttag för att kunna kolla batteriet, men grenuttaget råkade ha en jfb som löste ut.
Batteriet är iallafall urladdat, för bilen gick inte att starta. Så om det inte går att under övervakning ladda på plats så pass att jag kan flytta bilen och fortsätta ladda med egen el hemifrån, så blir det "operation putta bilen över hög garagetröskel så att huven kan öppnas och batteriet kan tas ur".
Batteriet är iallafall urladdat, för bilen gick inte att starta. Så om det inte går att under övervakning ladda på plats så pass att jag kan flytta bilen och fortsätta ladda med egen el hemifrån, så blir det "operation putta bilen över hög garagetröskel så att huven kan öppnas och batteriet kan tas ur".
Låt framrutan vara större än backspegeln!