Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Eller som varit på en trafikolycka med en som körde fort med släp på motorvägen, utan att ha grejer fastspända. Blev en MEGA-krock med massa skadade och kunde gått precis hur illa som helst.
Användarvisningsbild
av joel80
Några av dom olyckor som ser allra värst ut tycker jag är de där husvagnar gått av vägen.. sån tur är får man inte åka i dem under färd och jag tror ingen gör det, för när dom krashar blir det bara kaffeved kvar! Personliga tillhörigheter och husvagnsdelar ligger utspridda i vägrenen och inte en vägg på vagnen står upp.. Ser som sagt rätt illa ut, även om det inte behöver vara skadade.

Sen är det säkert ofta en rätt bister avslutning på någons semester...
Användarvisningsbild
av MartinS
XC90_Executive skrev:Det är alltid intressant att folk tycker att största risken att göra saker är böter från Polisen. :roll:
+1

Däremot är det ju skillnad på släp och släp.

Att dra en 2 tons boggietrailer bakom min XC60 är helt odramatiskt, även vid hög hastighet och vid omkörningar på enkelfiliga vägar. Men att dra ett tomt enkelaxlat skåp bakom en gamla 1200kilosbil är förenat med livsfara.
Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Jag hade en Vagn med extra höga lämmar & Kåpa. 3x150cm 140cm hög. ca 440kg tom. Eftersom det sitter en 1350 axel på så är det 195 breda däck på :D Gick hur stadigt som helst. Bilen drog strax under litern (Tom vagn). (D5) Körde 90-100km/h, I 65 mil. Hem med last & mycke vindar drog den mer. Men håller med om att 2 axlade vagnar går mycket stadigare. Går inte ens att jämföra. Sen om man surrar eller inte.... De som har Utökat B & uppåt borde veta hur man ska lasta & surra. Ser många bilar som har helt fel kultryck.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]