Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Rösta med fötterna, dvs titta inte på det om ni inte gillar det.
Inga kommersiella tidningar gör något för skojs skull. Tittar man inte på klippen kommer de att tas bort med tiden.
av llesrof
Lövet skrev:Webb-TV växer och är populärt. Det är anledningen till att många stora dagstidningar satsar på det online. Reklam är faktiskt inte anledningen. Det är inte särskilt lönsamt än så länge att sälja reklam i webb-Tv men det kommer.

Att lokaltidningar följer efter är nog mestadels ett Följa-John beteende utan någon egentlig analys vad deras målgrupp tycker.

Själv är jag inte särskilt förtjust men jag tycker det inte är särskilt svårt att undvika. De flesta brukar köra en [TV] innan rubriken.
Växer det för att folk efterfrågar detta eller för att mediaproducenterna styr oss i den riktningen? Vilka är det i så fall som vill ha detta? Jag har ställt frågan på flera ställen och även frågan vänner och kollegor. Ingen tycker om det.
av Lövet
Det funkar inte riktig så att medieproducenter "styr oss i en riktning". Det är ingen som sitter på Aftonbladets kontor och säger "nämen webb-tv, det ska vi fan flytta all trafik till nu" utan det är trender i marknaden som man följer och testar. Alla stora aktörer skulle mycket hellre fortsätta med det man gör än att förändra sig, tro mig.

Först testar man i liten skala och märker om det är många tittare. Är det så satsar man lite mer och gör några fler produktioner. Biter de på marknaden fortsätter man lite till osv. Det är den situation vi ser nu.
av llesrof
Ptja... eller så tar man bort alternativen och erbjuder något, för producenten billigare, som marknadsförs som bättre. Jag har hittills inte träffat någon som tycker att webb-TV är bättre än en artikel.
av Lövet
Vad folk säger är en annan sak än vad de gör. Och det är det senare man mäter...

Tro mig, det är ingen på Aftonbladet/Expressen/SVD/DN som sitter och gissar.

(Lokaltidningarna kan jag inte svara för)
av Linqid
Jag kan leva med att vi har webb-TV, men jag stör mig något fruktansvärt på när det tvingas på en automatiskt. Aftonbladet har idag nästan alltid "kombinationsartiklar" när det är någon större nyhet, dvs huvudartikeln toppas av en webb-TV sändning som startar automatiskt. Detta trots att jag bara vill läsa själva artikeln. Visst, det enda man behöver göra är att vara lite snabb och trycka på paus innan det drar igång men jag anser ändå att det ska vara ett aktivt val och inget som sker per automatik.
av Lövet
Använd Chrome och ställ in så att den inte startar flashobjekt automatiskt. Det är en inställning alla borde använda, det gör internet till en härligare plats.
Användarvisningsbild
av simonhalmstad
Jag tycker vi bilägares webbtv va bra, där var det ingen reklam har jag för mig, lite kul att titta på Vi bilägare plus & minus, men nu verkar dom ha slutat med webb-tv och kör nästan bara podcast vilket jag inte är intresserad av.
av llesrof
Webbradio är precis lika skitnödigt. Eller... det är ännu värre. Då måste man lyssan. Det går inte ens slötitta. Det kräver för mycket koncentration. Jag kan inte ta till mig informationen i små bitar samtidigt som jag gör något annat.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]