Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Förstår inte folk som klagar på värmen nu, sen till vintern åker dom utomlands där det är +40 i skuggan så varmt och skönt :roll:
av llesrof
~Kalle~ skrev:Förstår inte folk som klagar på värmen nu, sen till vintern åker dom utomlands där det är +40 i skuggan så varmt och skönt :roll:
Inte jag. Jag gillar inte kyla men om jag måste välja så väljer jag kylan eftersom jag kan värja mig mot den med kläder. Värmen är svårare att komma undan. Jag tycker inte några extrema temperaturer är sköna. Och de som åker till värmen klagar inte nu heller. Tvärt om så brukar de gå runt och tala hur jävla skönt de tycker att det är.

Lyckligtvis så jobbar jag och det är behagligt svalt på kontoret. Vi har AC i bilarna också. På måndag börjar jag min semester och då får det gärna bli lite svalare. Bästa vädret för mig är 22 grader och mulet, det är perfekt :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Nexus
Se där nu har de återfått sin forma form igen :D Fast väldigt kladdiga ..
Bild

Jag är ingen soldyrkare och står man inne på industri med 30 grader i 10 timmar så vore lägre temp önskvärt. Men nu
är det semester och då kan man hålla sig i skuggan eller i bilen där är det kallt. :D Jo ena bilen står i garaget där är det kallt och den har ac.
Jag föredrar vinter som någon skrev man kan klä sig mot kyla med går inte klä av sig mera än till skinnet i värme....
Användarvisningsbild
av joel80
Som förälder kan jag säga att varma dagar är sjukt mycket bättre.. bara öppna dörren o släppa ut 3-åringen... efter att ha kladdat på en massa solkräm. :D Hellre det är 12 lager kläder, som måste av direkt då det ska kissas.

Och dotterns lilla pool passade pappa fint igår också.. haha.. hon tyckte i allafall det var kul att få sällskap!
Användarvisningsbild
av grillchips
+1 Joel, den här årstiden är så jädra smidig kontra vinterhalvåret med de små.
Och vi kom precis hem efter 2v i ett soligt Spanien, skapligt förvånad man blev när det nästan var varmare här hemma! :D en fördel med denna värme och sol är också att chiliplantorna på balkongen stortrivs och växer! :D
Användarvisningsbild
av sthlm
Såg en ägare av en mattsvart BMW som fick känna på nackdelarna med mörk bil.
När han öppnade dörren så ryggade han blixtsnabbt tillbaka av värmen som kom ut.
Han öppnade en vattenflaska och hällde över taket på bilen och hoppades väl att det skulle svalka av pärlan :D

Man är glad att ACn är i toppskick och kan kyla ner kupén på några minuter dagar som dessa.
Användarvisningsbild
av Micce1980
sthlm skrev:Såg en ägare av en mattsvart BMW som fick känna på nackdelarna med mörk bil.
När han öppnade dörren så ryggade han blixtsnabbt tillbaka av värmen som kom ut.
Han öppnade en vattenflaska och hällde över taket på bilen och hoppades väl att det skulle svalka av pärlan :D
???? hehe ja vad säger man, bättre att öppna alla dörrar någon minut än att hälla en flaska varmt vatten på taget. :)
Användarvisningsbild
av Perra83
Härliga dagar! Ja man får passa sig va man lämnar kvar i bilen.

Idag lagade vi ingen lunch utan vi tog lunch ute istället. Jaha! Bilen visade 43°C i solen, genomgående svart C30 INGE VARM, NÄHÄ! Liten cupé så den blir sval rätt snabbt.

Varma dagar och svala nätter gillar ja.
Användarvisningsbild
av vetten
Lätt att koka bort i min Toyota som inte har AC men jag njuter allafall av värmen :lol: tur att fruns V40 har ACC.

Om några få månader så har vi "lappmöglet" här igen med alla problem som det medför.

Njut så länge värmen varar :-)-)

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]

Trögstyrd V70 trots ny servopump

Kärvande rattaxelknutar är väl en k[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]