Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Gotlandsbästa
Vilket flyttsläp föredrar ni? Har ni en favorit? Något som är tungdraget?

Först är det Reko Streamline, Totalvikt 1100-1300kg. Maxlast 496-696kg. Innermått. 360x168cm 190cm hög. Oisolerad.

Bild

Sen är det Sävsjösläpet. Totalvikt 1100kg. Maxlast 510kg. Innermått. 400x168cm 189cm hög. Isolerad.

Bild

Sist bland de jag tänkte på. Det är Thule. Numera Fogelsta eller Brenderup. Totalvikt 1000kg. Maxlast 390kg. Innermått, 365x159cm 198cm hög. Isolerad.

Bild

Alla släpen är utrustade med ramp. 1350kg axel. Vilket släp föredrar ni?

// Peter. :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
Brorsan har haft flyttbuss två gånger som rymmer sjukt mycket. Hyrde på OKQ8. Fick köras med B-kort, klockrent!

Ja har bara kört med enkelt öppet släp när ja har flyttat inom stan. Eller ja hyrde ett med höga sidor och uppfällbart tak och ramp nån gång.
av *pettson*
Tja fick jag.bestämma så skulle fogelstasläpet utrotas.. namnet alltså. Dom var handbyggda på en fabrik (bröderna franssons) ca 8km ifrån mej i just fågelstad (hette wadstena fogelstad en gång i tiden) med mycket hög kvalitet. Men det lades ner för sådär 20år sen till noll och intet över en natt. Inte en produkt har med den fabriken eller riktiga märket att göra sen dess. Namnet är väl sålt 25ggr och förekommer på.både kvalitet och skräp. Idag äger väl thule namnet ihop med 10 andra namn som folk förknippar med kvalitet.

För att svara.på.din fråga så.. sista släpet med högsta innerutrymmet då jag är 1.94 lång.
Får väl kalla det brenderup..
Användarvisningsbild
av SvenB
Instämmer med *pettson*. Det sista är bäst som flyttsläp. Men skall du köra långa sträckor i relativt hög fart har de andra två mindre luftmotstånd.
SvenB skrev:Instämmer med *pettson*. Det sista är bäst som flyttsläp. Men skall du köra långa sträckor i relativt hög fart har de andra två mindre luftmotstånd.
Sävsjö är ändå större. Reko o Thule är väl lika stora. Men Thule är jämnhög medan de andra två är bredare.
En Reko Streamline med måtten 430x183cm 190 Hög. Totalvikt 1250kg Maxlast 565kg. (1500kg axel) Nästan 15 kubik. Vad tror ni om den?
Användarvisningsbild
av StringerBell
Nya flyttsläp är ju väldigt dyra.

Personligen gillar jag inte de flyttsläp som mackarna erbjuder. De största har relativt låg lastvikt och vid enstaka användningar föredrar jag ett så fyrkantigt skåp som möjligt. Tips var man kan hyra sådana välkomnas. (Västra Sverige)
StringerBell skrev:Nya flyttsläp är ju väldigt dyra.

Personligen gillar jag inte de flyttsläp som mackarna erbjuder. De största har relativt låg lastvikt och vid enstaka användningar föredrar jag ett så fyrkantigt skåp som möjligt. Tips var man kan hyra sådana välkomnas. (Västra Sverige)
Du tänker nog på Thules vagnar. Dom hyrs ut på bla Statoil o OkQ8. Det är det nedre släpet på bilderna. Inget höjdar släp. Får bara lasta 390kg lagligt i de. Man ska oxå tänka på hur man lastar. Kul trycket ska ju varken va för högt eller för lågt. :-)-)

Finns en kille i Laholm som hyr ut släp, han kör även biltransporter. Trevligt & bra kille. Han har precis köpt en RIKTIG släpvagn :-)-)

http://laholmsvagnar.se/slap/8-meters-s ... ande-axel/

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]