Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
På så gott som varje sida på detta och andra forum kommer det upp en ruta med Googlereklam, ofta assosierad till något disskusionsämne i den närmaste tråden. Frågar någon om t.ex väghållning eller bilfjädrar så är det reklam för bildäck. Eller liknade exempel. Man kan välja bort den här reklamen genom att klicka på ett kryss i övre höga hörnet i reklamrutan. Då kommer det upp en frågeruta om reklamen täcker hela sidan (Det har aldrig varit helsidesreklam för mig) eller ett kommando: Sluta visa den här reklamen. Om man väljer Sluta visa den här reklamen så kommer det en ny ruta. Den meddelar att reklamen är borta men frågar samtidigt om den är Olämplig, Repetitiv (upprepad) eller Irrelevant (har inte med det aktuella ämnet att göra). Frågealternativen kom i den ordningen.
Sedan något halvår har jag nästan maniskt klickat bort reklamen och markerat Irrelevant. Jag tycker reklam är jobbigt och vill gärna slippa den. Det finns en annan orsak också. Det kommer ibland reklam om tjejer - kvinnor, från tredje världen oftast. Där markerar jag rutan Olämplig. Jag är inte emot tjejer och kvinnor. Jag har mycket glädje av dom. Men det här "luktar" lite i skymmningszonen på gränsen till trafficking eller annan ljusskygg verksamhet. Jag kan naturligtvis ha fel i detta, men för dagen känner jag så. Därför markerar jag Olämplig och hoppas på att det registreras någonstans?

Som jag sa kom dom här tre alternativen i en viss ordning och jag markerade snabbt och nästan automatiskt vad jag tyckte om det. På senare tid har dock dom här tre alternativen blandats så dom kommer inte i någon bestämd ordning längre. Det blir slumpvis hur som helst.

Är det någon annan som har funderat över detta? Brukar ni välja bort med något av alternativen? Och kommer dom numera slumpvis för er? Men sedan ett halvår och fram till nu för ca en vecka var alternativen i ordning. Men inte nu. Detta är säkert en Cockiefunktion?

Ett tillägg: Det är inte reklamen från SKRUVAT som jag menar. Den är säkert riktad direkt till det forumet och betald. I alla fall inte till Google.
Användarvisningsbild
av SvenB
Rådlös skrev: Det kommer ibland reklam om tjejer - kvinnor, från tredje världen oftast. Där markerar jag rutan Olämplig. Jag är inte emot tjejer och kvinnor. Jag har mycket glädje av dom. Men det här "luktar" lite i skymmningszonen på gränsen till trafficking eller annan ljusskygg verksamhet. Jag kan naturligtvis ha fel i detta, men för dagen känner jag så.
Den reklamen kommer ibland. Men jag har en annan undran. Det kommer någon gång i månaden mail till mig från tjejer i öst eller tredje världen där de presenterar sig och söker bekantskap. Det är inga massutskick, ser det ut som, utan till min mailadress. Vad kan sånt bero på?
Användarvisningsbild
av vetten
Får inte upp något sådant på det här forumet, har du aktiverat popuppblockeraren? Vad kör du för webläsare? Detta händer mej inte vare sej jag kör win7 med chrom ellar på paddan kör chrom där också i mobilen har jag android och inga popup där heller.
av Lövet
vetten skrev:Det kommer någon gång i månaden mail till mig från tjejer i öst eller tredje världen där de presenterar sig och söker bekantskap. Det är inga massutskick, ser det ut som, utan till min mailadress. Vad kan sånt bero på?
Det är massutskick, bara att du inte ser det. Det finns flera sätt att skicka ut sådana mejl på, antingen skrapar man internet efter folk som skriver ut sina mejladresser i klartext (gör aldrig det hörni!) alternativt så låter man helt enkelt en dator mejla alla namnkombinationer som finns. Det finns programvaror som har koll på sådant.
Användarvisningsbild
av Brainy
Reklam i viss mängd är ett måste för att finansiera forumets drift och utveckling och är förhoppningsvis något de flest kan stå ut med och ha förståelse för.

Men kommer det direkt olämpliga annonser, tex kvinnor får tredje världen, så PMa detta till webmaster så ser han till att den annonsen (som styrs av Google) spärras. Bifoga då gärna en skärmdump samt en länk (högerklicka -> kopiera genväg) så han ser vad som ska blockas då det kan vara svårt att återskapa annonsvisningen.

Det pratas om att adaptiva farthållaren an[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Det höll på att gå åt helsi[…]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]