Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoBengan
GT-mannen:

Mycket bra inlägg, skulle precis se om någon skrivit det du skrev annars skulle jag gjort det.
Många av de här i denna diskussion tror att det är de "vanliga brandmännen" som tar en hydraulsax o klipper upp bilen m.m.

Men ALLT jobb brandmännen gör, är beordrat av räddningsledaren.

Klippkåta brandmän här ovan som någon nämnde, tycker jag inte ska uttrycka sig så!
Att brandmännen klippte taket på taxin gjorde de för de blivit tillsagda av räddningsledaren som förmodligen tagit det beslutet med den medicinskt ansvarige sjuksköterskan på plats.

En räddningsledare styr över ALLT och ALLA på en olycksplats där räddningstjänsten är tillkalade.
Självklart i samråd med polis och ambulans!

Man blir inte räddingsledare efter 15 veckors brandmannautbildning och sen en påbyggnadskurs på 2 veckor :lol:

Klipptes taket av, va det ett mycket genomtänkt beslut!
Bättre ta det säkra före det osäkra när det handlar om människoliv.

De hade gärna fått klippt sönder min bil om jag vetat att det räddad en människa från att få sitta i rullstol resten av livet punkt slut.

Ni andra som har en annan inställning tycker jag är lite väl egotrippade!
av Boden
Jag tycker att det var rätt att klippa taket. Vad är en trasig bil jämfört med ett liv sittandes i rullstol och inte kunna prata?

Däremot är det dåligt att inte få ersättning för reparation av taxin. Det tycker jag vore en självklarhet att ersättning till taxiägaren skall betalas.

Men om ryggraden är kvar och hel i de förolyckade så borde de betala åtminstånde självrisken på taxiägarens försäkring. Det hade jag gjort om det varit jag som förolyckats :!:
Användarvisningsbild
av CarMan
Bilens försäkring täcker bara olyckshändelser, inte om man med flit klipper av taket.

därimot borde staten ha nån fomr av ersättningspaket.
av Boden
Enligt taxiägaren så verkar vagnsskadeförsäkringen täcka repkostnaderna, men han har en självrisk på 12 500kr.

http://www.nsd.se/artikel.aspx?artid=49710&arkiv=False

Men om någon hade klippt bort mitt tak en mörk natt, då hade jag fått ersättning på min försäkring, samma som om en framskärm skulle ha utsatts för skadegörelse. Då ska det inte spela någon roll för min del vem som har gjort skadan. Det är väl försäkringsbolaget som själva avgör vem de ska kräva på erättning, om det nu finns någon sådan.
965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Att den går dåligt när du gasar &[…]

Visa din semesterbil(d)

Parkerat bilen i Berlin, inte helt smockat på[…]

Det stämmer att ”femman” inte hel[…]

Vw passat

Ni har säkert rätt. Tycker bara det &aum[…]