- lör 10 feb 2007, 14:18
GT-mannen:
Mycket bra inlägg, skulle precis se om någon skrivit det du skrev annars skulle jag gjort det.
Många av de här i denna diskussion tror att det är de "vanliga brandmännen" som tar en hydraulsax o klipper upp bilen m.m.
Men ALLT jobb brandmännen gör, är beordrat av räddningsledaren.
Klippkåta brandmän här ovan som någon nämnde, tycker jag inte ska uttrycka sig så!
Att brandmännen klippte taket på taxin gjorde de för de blivit tillsagda av räddningsledaren som förmodligen tagit det beslutet med den medicinskt ansvarige sjuksköterskan på plats.
En räddningsledare styr över ALLT och ALLA på en olycksplats där räddningstjänsten är tillkalade.
Självklart i samråd med polis och ambulans!
Man blir inte räddingsledare efter 15 veckors brandmannautbildning och sen en påbyggnadskurs på 2 veckor :lol:
Klipptes taket av, va det ett mycket genomtänkt beslut!
Bättre ta det säkra före det osäkra när det handlar om människoliv.
De hade gärna fått klippt sönder min bil om jag vetat att det räddad en människa från att få sitta i rullstol resten av livet punkt slut.
Ni andra som har en annan inställning tycker jag är lite väl egotrippade!
Mycket bra inlägg, skulle precis se om någon skrivit det du skrev annars skulle jag gjort det.
Många av de här i denna diskussion tror att det är de "vanliga brandmännen" som tar en hydraulsax o klipper upp bilen m.m.
Men ALLT jobb brandmännen gör, är beordrat av räddningsledaren.
Klippkåta brandmän här ovan som någon nämnde, tycker jag inte ska uttrycka sig så!
Att brandmännen klippte taket på taxin gjorde de för de blivit tillsagda av räddningsledaren som förmodligen tagit det beslutet med den medicinskt ansvarige sjuksköterskan på plats.
En räddningsledare styr över ALLT och ALLA på en olycksplats där räddningstjänsten är tillkalade.
Självklart i samråd med polis och ambulans!
Man blir inte räddingsledare efter 15 veckors brandmannautbildning och sen en påbyggnadskurs på 2 veckor :lol:
Klipptes taket av, va det ett mycket genomtänkt beslut!
Bättre ta det säkra före det osäkra när det handlar om människoliv.
De hade gärna fått klippt sönder min bil om jag vetat att det räddad en människa från att få sitta i rullstol resten av livet punkt slut.
Ni andra som har en annan inställning tycker jag är lite väl egotrippade!
V60 D5 AWD R - 2014
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*
S60 2,4T - 2002 *såld*
S40 1,8i - 2001 *såld*
850 GLT - 1997 *såld*
V40 CC D4 Summum - 2013 *återköpt*
V60 D3 - 2011 *såld*
C30 2,0D - 2009 *såld*
S60 2,5T - 2004 *såld*