Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hayah
Jaha då var det dags igen!

I somras satt jag med i bilen som smällde in i en annan. Och för en vecka sen så körde en Chryslerjeep in i min bil när jag stannade vid stopp-plikt! :x
Ett hopp från stillastående och 2 dm framåt kunde den frambringa vid LÅG fart!
Bakre kofångaren blev helt intryckt och sitter fult och det blev bucklor i bagageluckan av hans jävla extra-ljus.
Förbannad som ett asblev jag!
Och vad sa den jäveln? Oj, men jag trodde du skulle köra!
Han trodde jag tänkte köra mot stopp! För att postbilen som just stått still körde och då trodde han jag också skulle göra det!
Riskera mitt körkort för att han är tankspridd? Skulle inte tro det!
Resulterade även i ömmande rygg! Så hoppas fan att jag inte får problem med det också räcker med att bilen ser ut som skit just nu!

Varför ska allt hända lilla mig som är så ordentlig vad gäller avstånd och stanna vid stopp?
Det är då fan!

Måste även ge andra föraren lite bra kritik, han tog självklart på sig allt och ringde sitt försäkringsbolag direkt för att lösa det (vilket han också ska göra visserligen men ändå). Och sen på kvällen kom han in till mig på jobbet och frågade hur det var med mig.

Så i fredags var min bil hos verkstad för att fotografera skadorna och göra en bedömning av lagning och kostnad för att skickas till försäkringsbolag.

Gamla gubbar kan väl hålla sig till småmopeder som inte gör skada när dom inte behärskar sina fordon?
av OC-RA
Det är klart att du blev sur men det var väl knappast så att han inte behärskade bilen utan gjorde en grov missbedömning, vilket han också erkände direkt. När din värsta ilska lagt sig så tycker du säkert att om man ska bli påkörd så ska man bli det av en som uppför sig som i det här fallet.
Olyckor händer tyvärr och det är lika jävligt varje gång, men läser man andra trådar här så ser man att det kunde slutat mycket värre. Jag tänker i första hand på att dom nekar eller skyller ifrån sig. Du får försöka trösta dig med att det fortfarande är helg med tillhörande ledighet.
Användarvisningsbild
av Hayah
Jo jag vet det kan sluta mycket värre både skademässigt och med värre förare i andra bilen!
Så sätt har jag faktiskt haft tur. Och värsta ilskan har lagt sig.
Nu går man ju mest och väntar på besked från försäkringsbolagen så bilen kan bli hel igen.

Och jag är glad att det blev så lite skador som det faktiskt blev.
Var själv med i somras i bilen som körde in i en 740 och den 740 fick åka raka vägen till skroten för b- och c-stolpe + taket var knäckt. Så ja jag är glad att jag haft sån tur!
Den stora annons-tråden

Rackans trevlig. https://www.bytbil.com/vastra-got[…]

Skiftade hjulen mellan axlarna idag och det blev m[…]

Samma lika steg och tidsplan för mig.

Hej Jag vet att detta har diskuterats tidigare men[…]