Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Hur deklarerar du i år?

*Telefon
Inga röster
0%
*Dator + Bank-ID
17
89%
*Signerar pappersarket o skickar in
1
5%
*Deklarerar inte
1
5%
*Köper hjälp för deklaration
Inga röster
0%
Micce1980 skrev:Håller helt med men undrade då jag sett det på ett flertal forum idag, undrade mest vad man vill uppnå med det. Sk*t samma folk ska ju göra det som gör som glada. :) Kul att få tillbaka i alla fall.
Det finns många trådar på olika forum där man kan undra vad trådskaparen vill uppnå, men de kan vara intressanta för det. Att skriva att man får tillbaka en massa pengar, tjänar si och så mycket, röstar på ditten och datten eller har köpt den och den dyra saken känns säkert bra för vissa, andra tycker att det är privat. Personligen drar jag gärna några gränser för vad jag skriver eftersom jag vill ha en viss integritet.
Mha dator och bankid, men inte på det sätt du tror :)

Hade fått tillbaka om det inte vore för att jag har lite kapitalvinster att deklarera som jag inte betalt in preliminärskatt för. Dvs, jag får betala i år.
Börjar på 13000kr kvarskatt :cry: så får vi se vad som kan göras åt det.
HM.. började på 75 000kr kvarskatt och landar nog på runt 45 000kr efter kapitalförlustavdrag.
Men riktigt så hemskt är det inte.. jag har firma och det kom in mer jobb än planerat i höstas så jag hade planerat med för lite prelimenär skatt.

Men det känns alltid lite småjobbigt med femsiffrigt.. :)
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]