Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Rådlös
Det här handlar inte om bilar.
Det handlar om det fruktansvärda som har hänt i Indien. En ung kvinna våldtogs och misshandlades. Hon avled på sjukhus i dag. En annan flicka, alltså ett barn, våldtogs nyligen. Hon tog livet av sig.

Detta är rubriker som vi kommer att få se oftare framöver. I Indien aborterar man flickfoster för att pojkar/män är "mer värda"! Samma sak i Kina. I Pakistan och Afganistan tycks det vara "fritt fram" att mörda skolflickor. Det blir bara fler och fler män. Kvinnorna är i minoritet redan i dagsläget. Det som vi ser nu är bara en försmak.
av llesrof
Nu är det ju inte så att dessa handlingar är sanktionerade av indiska regeringen. Detta är ett nidingsdåd även i Indien. Indiens befolkning utgörs inte av en homogen grupp med samma religion, kultur eller värderingar. Det som hänt får ses som isolerade händelser utförda av fanatiker eller andra galningar. Gamla seder och bruk kan vara svåra att få bukt med. Galningar som vill pracka på andra sina värderingar finns överallt, inte minst i USA. I USA verkar det juni så fall tradition att gå in på en skola och skjuta så många man kan.

Nu vet jag inte så mycket om Afganistan eller Pakistan men jag vet så pass mycket att det inte är legitimt att våldta och döda flickor där. Att det sedan förekommer beror nog mest på att länderna är så splittrade och att lagen inte når till alla otillgängliga platser.

Så... jag tycker att du har fel, eller i alla fall fått det om bakfoten.
Vårda v90 2025

Underredsbehandling (och självklart hå[…]

"omlackering av bilens tak och riktning av f&[…]

Värme i kupén laddhybrid

Om man endast får varmluft in i kupén[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]