- fre 28 dec 2012, 22:39
Precis den helgen (då trådskaparen skapade ämnet) var jag i Storberg utanför Arvidsjaur för att köra skoter (snöskoter). På torsdagen när vi åkte upp visade bilen -43 som kallast, tror ni man kände sig dom i huvudet när man kolla i backspelgeln och såg skotern på släpet? Vi for upp iaf och satt 10pers och stirrade på termometer. Framåt lunch på fredagen skrek nån: Nu kommer sommaren, under natten hade det varit runt -35 men då var det -25 så då drog vi ut med skotrarna, VÄL klädda. För er som inte kört skoter så drar man igång dom flesta sportskotrarna, typ som gräsklipparen (förutom dom som lyxat till sig med elstart). Kan säga att en 800cc 2-taktare i som temperaturerna är bra sega att dra igång... :lol:
Skam den som ger sig, det blev en bra helg iaf, även som den var kall...behöver jag säga att bastun och ölen var ganska efterlängtade varje kväll...
Kan också tillägga att då hade jag en BMW 330diesel och när man körde så var det inga problem, men stannade och käka men lät bilen så på tomgång med 25grader inställt på ACn, det var inte 25 grader i bilen när vi käkat klart och motortempen hade sjunkit en del...
Skam den som ger sig, det blev en bra helg iaf, även som den var kall...behöver jag säga att bastun och ölen var ganska efterlängtade varje kväll...
Kan också tillägga att då hade jag en BMW 330diesel och när man körde så var det inga problem, men stannade och käka men lät bilen så på tomgång med 25grader inställt på ACn, det var inte 25 grader i bilen när vi käkat klart och motortempen hade sjunkit en del...