Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Lars man kan nog se det på många sätt, jag tycker att ditt förslag att "skylla" på en okänd bilköpare som i verkligheten inte existerar inte är riktigt jämförbart med att erbjuda en skrotare att ta papperna. Skrotaren har all rätt i världen att säga nej om han inte vill det, så JA - att lösa saker och ting utifrån den punkt man är och utan påhitt och lögner, DET tycker jag är att köra med öppna kort! Sen kan ni tycka vad ni vll om det.. ??:-/
Tydligen finns det olika nivåer av ärlighet men vill du att det ska gå rätt till och att ingen ska göra något otillåtet måste du själv ta kontakt med transportstyrelsen och redogöra för de faktiska omständigheterna eller fortsätta att betala registerhållningsavgiften.
Transportstyrelsen kan va ganska tjuriga då de gäller att "skrota utan intyg". en polare har problem med de då han sålde sin bil till Norge och ägarna skrev aldrig på papprena. och om man har skrotat karossen brukar dom vilja ha kvitto från där man lämnade in karossen.

Men de är ju bara prova ringa åt dom och se vad dom säger
Sist jag skrotade en bil själv så kryssade jag i rutan skrotning , skrev i övrigt fältet att bilen var demonterad av mig själv samt såld som metallskrot och reservdelar och detta godkändes utan intyg och annat trams , detta var år 2010 så reglerna kan ha ändrats.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]