- tor 23 jun 2011, 23:10
Jag har beställt mycket från ebay m.m och Fedex tar ALLTID tull/moms och man måste skicka kvitto till dom så det ta längre tid, undvik dom. Man ska ju alltid räkna med tull/moms när man köper något för att se som man sparar något på affären. Man slipper tullavgift upp till 1400kr och den varierar 0-20% på vad det är för vara. Momsen slipper man upp till 300kr av varans totala värde. När säljare märker dom som gåvor är ingen självklarhet att man slipper tull/moms. Som andra har sakt så betalar du när du hämtar ut paketet.
Jag köpte nyss ett par MC knäskydd från ebay (USA) för tot 1744kr och jag slapp tull/moms och hemma kostar dom 4990kr+frakt så man kan göra bra affärer. Kan även säga att än så länge har jag fått allt jag har köpt.
Men man ska nog ha att man kan bli blåst också men handlar man från ebay och kollar omdömen så ska nog allt gå bra...
Mvh
Per
Jag köpte nyss ett par MC knäskydd från ebay (USA) för tot 1744kr och jag slapp tull/moms och hemma kostar dom 4990kr+frakt så man kan göra bra affärer. Kan även säga att än så länge har jag fått allt jag har köpt.
Men man ska nog ha att man kan bli blåst också men handlar man från ebay och kollar omdömen så ska nog allt gå bra...
Mvh
Per
Volvo V60 T4 Summum BE, Lastpaket, Klimatpaket m.m -16
Volvo V60 T3 Summum, HGV, Teknikpaket HP Multimedia, m.m -11 (Såld) (Garaget.org)
Volvo S40 1.8F Momentum, HP-Stereo, m.m -10 (Tjejens) (Garaget.org)
Volvo S80 2.5T Summum, Premium Sound, PDC f&b, m.m -08 (Såld)
Volvo V60 T3 Summum, HGV, Teknikpaket HP Multimedia, m.m -11 (Såld) (Garaget.org)
Volvo S40 1.8F Momentum, HP-Stereo, m.m -10 (Tjejens) (Garaget.org)
Volvo S80 2.5T Summum, Premium Sound, PDC f&b, m.m -08 (Såld)