Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
#4216
Ja det var ju ett intelligent ställe att svara på mitt inlägg. En helt ny tråd.... :roll:

Ja ja, spela roll... :wink:
Ja, det stämmer bra det. Du hittar dom i listan med teckensnitt precis som vanligt i Word, Excel, mm mm. Alla program där du kan välja teckensnitt hittar du dom i.
Värre än så är det inte. :wink:

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av firefightern
#4612
Tja Adde, du sa att de läggs in automatiskt ,jo det är ju sant men vet du vad de "döps" till de har något speciellt namn som typ arial eller old book male,och så,heter det kanske new roman volvo power ,,he he
av Addekarlsson
#4615
Om jag inte minns helt tokigt, så hamnar dessa teckensnitt nere på V som i Volvo, när du ska hämta dom i Word och liknande, samt så heter dom typ Volvo Broad, Volvo sans, Volvo R har jag för mig.. :D
Har dom inte här på jobbet, så jag kan inte kolla det just nu.
MEn jag tror du hittar dom om du kikar lite. :D
Den jag kör med i min msn är Volvo Serif, och den heter VolvoSerif i listan med teckensnitt.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av firefightern
#4897
Tja Adde eller vilken Moderator det var som bad mig att besvara detta forum.Så nu är det gjort..
av Addekarlsson
#4899
Tjena! Menade så klart att du skulle ta med dig den text du skrivit oxå. :wink: Men det löser sig. Jag citerar det du skrev bara. :D
firefightern skrev:hellö, jag installerade oxå de här fonten,men hur vet jag vad de kallas för,eller vad det är för utseende på dem(jag är väl otroligt oduktig på detta kanske) om det är så att jag vill snygga till kärran med lite läcker volvo text,,.har de nått specialnamn eller??? vol:-)
Man hittar dessa teckensnitt i tex Word bland alla teckensnitt i rullisten högst upp på verktygsfältet. Där scrollar man ner till Volvo****** bland annat. Kommer inte ihåg exakt vad alla heter, men många har ett namn som börjar på Volvo. Bara kolla runt lite i den listan, så hittar du alla teckensnitt du lagt in. :D
Beroende på vilket officepaket du har, så får du se hur dom ser ut på teckensnittets namn oxå. Du känner säkert igen Volvos teckensnitt när du ser dom där i listan.

Alla teckensnitt har samma namn oavsett vilket program du använder. Jag kör tex VolvoSerif i min Msn, och den heter just VolvoSerif i alla program.

Lycka till med detta!

Mvh/ Adde

OK! (Suck!) Går det att "koppla fö[…]

Hej! Förra besiktningen beställdes en av[…]

Läckage four-c

Gå hit https://www.monroe.com/en-eu/support[…]

Ta ner tank v50 2,0d 2007

inte svårt alls. Snabbkopplingar på b[…]