Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av agb007
Hej!

Åkte 45:an från Trollhättan mot Göteborg (idag) och mellan Lilla Edet och Göta så fick bilen framför mig (en V50) för sig att åka i diket så vitt jag kunde bedöma helt utan anledning.
Voltade 2-3 varv och landade på taket

Blev lätt skakig när jag stannade...

Föraren hade bröst och nacksmärtor. Passageraren hade fått någon form av skärsår i huvudet. I övrigt ingenting (så vitt jag förstod).
Bilen var inte vacker.

Det är bra med säkra bilar.
av Uninium
Otäckt,har haft turen att slippa se nått sånt än,men man har ju själv gjort en fet avåkning med en volvo 244 DL-78.Min första kärra var det också och det var tur att det var en "stridsvagn" man åkte så man klarade sig,för det vart bara skit kvar av bilen.
Användarvisningsbild
av Loner
Inga bilder?
av agb007
Loner skrev:Inga bilder?
Nä. har ingen mobil med kamera.

Men det var en som plåtade och det kändes lite äckligt faktiskt.
Lite gamigt och opassande.
av Uninium
Såhär såg min ut efter,har mkt bättre bilder med dom ligger på negativ(var före digitaltiden :wink: )
Taket ser bra ut och framdäcket pekar rätt

Bild
8)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Alltså jag hade inte klarat av att se sådant hända framför mig..
Undrar vad som va anledningen till att de bara åkte av sidan.....kanske ett nytt volvo fel gällande den karossen...som orsakade olyckan....
av agb007
G-kraft skrev:Alltså jag hade inte klarat av att se sådant hända framför mig..
Undrar vad som va anledningen till att de bara åkte av sidan.....kanske ett nytt volvo fel gällande den karossen...som orsakade olyckan....
nä det tror jag inte enligt ansvarig brandman sa föraren något om oro för möte men det tror jag inte. Antagligen var det lite ouppmärksamhet och samtidigt pillande på ratten.
Användarvisningsbild
av VS60
Läger också en bild ur min bild arkiv, detta inträffade föra året på Essingeleden i norrgående riktning mot Sthlm, strax efter påfarter från Årsta, 300 meter framför allt flög på varan sida och trafiken tvär bromsade, hörde på radio sen att killen klarade sig, orsaken till olycka var oklart.
Bild

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]