Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
Vi har lådvis med gamla serietidningar, Kalle Anka, Knasen, 91:an, Larson osv.
Är detta något som är säljbart tror ni, eller det är bara att kasta?
http://www.volvoturbo.net/serietidning.jpg

Har också en serie böcker, "Bilhandboken" som sakligt och steg för steg guidar en genom diverse reparationer kring bilen. Dom är rätt gamla men i bra skick. Behandlar ju då främst om det som går att finna på 80-tals bilar och bakåt. Räknade till 39st böcker i denna serie. Är detta säljbart tror ni?
http://www.volvoturbo.net/bilhandboken.jpg

Har också en gammal Commodore Amiga 500 liggande med en massa disketter (spel) TicTac2 osv.
Säljbart tror ni?
http://www.volvoturbo.net/Camiga5001.jpg
http://www.volvoturbo.net/Camiga5002.jpg

Det tager ju sin plats där det ligger, men frågan är om det finns en efterfrågan och om man i så fall ska försöka sälja det istället för att det bara ska ligga undangömt? :?:

Detta kanske kan tolkas som en säljesannons, men det är ju inte riktigt meningen utan bara vill veta ifall det finns en marknad.
Användarvisningsbild
av Staffan73
Det finns en marknad för allt! Släng ut dom på tradera så får du se.

Man blir lite nostalgisk av amigan faktiskt :)
av Tobbev
Jag har en Amiga 500 (som är uppgraderad till hela 1000kb RAM) som ligger i originalkartong med alla handböcker i nyskick. Har även massa tillbehör, program mm i originalkartonger, allt i nyskick.

Köpte den av en kompis för kanske 6 år sedan och sedan har den bara legat där. Provat den kanske 2 gånger, men det visade sig helt enkelt att det inte var lika kul som när det begav sig på 80-talet:)
Användarvisningsbild
av Hilmer
Visst är det nostalgi, men precis som redan skrivits så var det ju roligare förr. Tekniken går ju framåt och så gör även vi ;)
Tror det är närmare 10-11år sedan jag hade igång min senast...
Användarvisningsbild
av cybermunk
Amigan finns det garanterat folk som vill köpa, och serietidningarna bör nog specificeras vad det är för att få något intresse.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Inte jag men eventuelle köpare kan bli mer intresserade om det är kompletta årgångar, om det hänger med någe "lull"
Användarvisningsbild
av Hilmer
Jaså du menar så, nja nåt "lull" hänger ju inte med iaf då detta troligen är slängt med detsamma.
Tidningarna finns inte i några kompletta årgångar, men det finns rätt många ändå och de flesta är mellan 93-00.
Jaja, får se om man slänger upp en annons, kostar ju inte så mycket att prova;)
Användarvisningsbild
av cybermunk
Nej och jag tror du får ut mer än vad annonsen kostar så det är nog ingen fara.

Angående Amigan, så skulle till och med jag vara intresserad men då är det ju det där med ekonomin som spelar in för min del. Men kolla runt på Tradera/Blocket eller liknande sidor så kan du ju få en uppfattning om vad det kan ge.
av Cicaro
Amigan är nog lättast att sälja på tradera/blocket, då är skicket avgörande varpå funktionstest och gott om bilder rekommenderas om du vill ha ut mycket pynt(långa auktioner är också bra om man ska få maximalt för såna saker, folk tittar inte så ofta och då hinner fler se att den finns ute och spara den i minneslistan). (samlar själv på tvspel av diverse slag) Amigan skulle jag gissa på att du kan få mellan 300 och 1000 spänn för beroende på vilka spel som medföljer och om allting fungerar...

Serietidningarna brukar finnas en del seriebodar/affärer som gladeligen köper in.. Inte världsbäst med pynt men de större affärerna brukar vara ganska ärliga i sin värdering...

Är du osäker släng ut dem på någon av gratisannonsiterna(ex eniro) där jag själv sålde ett 50tal LP-skivor som inte passade in i min samling. Tror jag fick 500 kr för dem(och köparen betalade frakten)

Hittade du felet med lampan i lastutrymmet? Jag ha[…]

Jag skulle testat så stor som möjligt.

Tryckslang v70 D5

Hej, undrar om någon vet vad nedre delen av […]

Jag hade samma problem i min C30. Jag plockade is&[…]