Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Ett forum i php har ett visst utseende när man installerar det på servern. Sen finns det färdiga scheman att ta ner, och som är fria att använda. Så chansen att det är samma mall känns som väldigt övervägande. :D
Sen kan man ju ändra färger själv i varje schema, vilket ju är gjort i detta fallet då tydligen.
Nu ser inte jag likheterna, för jag har valt ett annat forumsschema än du tydligen, för det skilde en hel del mellan forumena för mig.
Man kan välja schema själv via profil högst upp. :D

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Ramon
Jepp, stämmer som Addekarlsson skriver. Gör dock ett tillägg att det främst är forum gjorda med samma verktyg, oftast phpBB som har en tendens att se lika ut (där man som sagt har ett default-skin och sen möjlighet för medlemmarna att ändra till ett personligt). Dock så kan man ju skapa nya egna skins och ladda hem massa godis för att få ett mer personligt forum.

För att koda ett forum i php och mysql från grunden kan se helt annorlunda ut :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
Addekarlsson skrev:Ett forum i php har ett visst utseende när man installerar det på servern. Sen finns det färdiga scheman att ta ner, och som är fria att använda. Så chansen att det är samma mall känns som väldigt övervägande. :D
Sen kan man ju ändra färger själv i varje schema, vilket ju är gjort i detta fallet då tydligen.
Nu ser inte jag likheterna, för jag har valt ett annat forumsschema än du tydligen, för det skilde en hel del mellan forumena för mig.
Man kan välja schema själv via profil högst upp. :D

Mvh/ Adde
Aa visst finns det skillnader men jag syftar på upplägget på FORUM att det är väldigt likt....var bara nyfiken.... :D
Användarvisningsbild
av Rirojej
Det är ett väldigt vanligt forum :) väldigt lätt att installera etc väldigt väl använt (även jag använder det).
Volvo V50 "Mr White"

Hallå! Tack för kommentarer uppskattar […]

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]