Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Driver64
Den här helgen skulle jag "umgås" lite med bilen (en V70N) genom att installera en iPod-adapter (Volvos egna). Det såg ju inte så svårt ut efter att ha läst igenom monteringsanvisningen några gånger, men ack vad jag bedrog mig! Jag har aldrig förr gjort mig illa så mycket genom att riva och slita med paneler (*KNAK* hmm, DET lät inte bra!) och golvmattor. Plåsterlådan är nästan tom, blodfläckar på den vita skinnklädseln, nya repor på inredningen, jag har ont precis överallt och flera naglar har gått åt pipan så det går inte att spela gitarr på en vecka! Och inte gick det att sova på natten när man låg och grubblade över om det skulle gå att få ihop bilen som stod obrukbar i garaget... :(

Till er som är professionella bilmekaniker: Jag beundrar er och ni är värda varenda krona det kostar att låta er jobba med min bil! (W)

Nåväl, bilen är ihopplockad igen (inga överblivna delar!) och iPod-adaptern funkar! Jag ska nog kalla den för AJ!Pod-adapter i fortsättningen, det gör ont, det gör ont, det gör ont, det gör ont en stund på natten och även på da'n... 8)
av S.t.r.a.n.D
Du får väl vara glad att det väl fungerade när du fått ihop det. Annars hade det kanske blivit synd om bilen...
Driver64 skrev:Den här helgen skulle jag "umgås" lite med bilen (en V70N) genom att installera en iPod-adapter (Volvos egna). Det såg ju inte så svårt ut efter att ha läst igenom monteringsanvisningen några gånger, men ack vad jag bedrog mig! Jag har aldrig förr gjort mig illa så mycket genom att riva och slita med paneler (*KNAK* hmm, DET lät inte bra!) och golvmattor. Plåsterlådan är nästan tom, blodfläckar på den vita skinnklädseln, nya repor på inredningen, jag har ont precis överallt och flera naglar har gått åt pipan så det går inte att spela gitarr på en vecka! Och inte gick det att sova på natten när man låg och grubblade över om det skulle gå att få ihop bilen som stod obrukbar i garaget... :(

Till er som är professionella bilmekaniker: Jag beundrar er och ni är värda varenda krona det kostar att låta er jobba med min bil! (W)

Nåväl, bilen är ihopplockad igen (inga överblivna delar!) och iPod-adaptern funkar! Jag ska nog kalla den för AJ!Pod-adapter i fortsättningen, det gör ont, det gör ont, det gör ont, det gör ont en stund på natten och även på da'n... 8)
Jag tycker du ska ha all beröm som finns eftersom du tog steget och vågade att prova nåt du inte har gjort förr. Det är inte många som hade gått loss på sin bil utan erfarenhet...så att du va modig....., var det nåt som gick sönder eller repades !? dina sår läker.....men No blood No gaine...
Användarvisningsbild
av Driver64
Tack för omtanken! Tunnelkonsolens sidopaneler skulle dras bakåt stod det i instruktionen, men innan jag insåg hur det skulle göras så försökte jag bända den ena panelen åt sidan och då gick två fästen på panelen sönder. Får väl köpa en ny om den börjar skramla. Nu vet jag i alla fall hur bilen ser ut bakom alla paneler. Klimatpanelen var jag lite orolig för men den gick faktiskt att få loss utan större våld, vilket känns bra inför kommande eventuella byten av trasiga glödlampor i den.

Såren har läkt och nu kommer jag aldrig att ha tråkigt i bilen med 2700 låtar att lyssna på! :D
Användarvisningsbild
av G-kraft
Driver64 skrev:Tack för omtanken! Tunnelkonsolens sidopaneler skulle dras bakåt stod det i instruktionen, men innan jag insåg hur det skulle göras så försökte jag bända den ena panelen åt sidan och då gick två fästen på panelen sönder. Får väl köpa en ny om den börjar skramla. Nu vet jag i alla fall hur bilen ser ut bakom alla paneler. Klimatpanelen var jag lite orolig för men den gick faktiskt att få loss utan större våld, vilket känns bra inför kommande eventuella byten av trasiga glödlampor i den.

Såren har läkt och nu kommer jag aldrig att ha tråkigt i bilen med 2700 låtar att lyssna på! :D
Jag kan ordna sådana till dig för en billig peng, vilken sida samt färg !? beige eller svart !? herregud 2700 låtar ,,,hehe undrar hur många cd-skivor det motsvarar,,,har en Ipod Nano på 4gb. blev sugen nu på att lägga in den till bilen...
av Teemu
lägger du 18 låtar per CD så blir det 150CD-skivor du slipper ha i bilen :)
Användarvisningsbild
av G-kraft
Teemu skrev:lägger du 18 låtar per CD så blir det 150CD-skivor du slipper ha i bilen :)
Köper man kablagen hos volvo eller !? vad är det som krävs !? finns sådana kasset adapters men det vill jag inte ha....
Användarvisningsbild
av Driver64
G-kraft skrev:Jag kan ordna sådana till dig för en billig peng, vilken sida samt färg !? beige eller svart !?
Höger sidopanel på tunnelkonsolen var det som fick stryk och färgen är väl beige (inte svart i alla fall, färgkoden på skylten i motorrummet säger 444-46, ljus inredning). PM:a gärna om pris!
G-kraft skrev:Köper man kablagen hos volvo eller !? vad är det som krävs !?
Jag köpte Volvos iPod-adapter (som passar till S60, S80, V70N och XC70) och det är mer än en sladd: iPod-adapter VO 30667973 960 kr, Melbus-kabel VO 30664142 374 kr, Monteringssats VO 30775373 226 kr, totalt 1560 kr. Och så måste man köpa en 10A säkring. Melbus-kabeln kan redan finnas i bilen.

iPod-adaptern (en plåtlåda ca 6x3x20 cm stor) ska placeras under främre golvluckan i bagageutrymmet och Melbus-kabeln ska gå från baksidan på radion (HU-803 i mitt fall) till iPod-adaptern och från iPod-adaptern går det en kabel fram till förvaringsfacket under mittarmstödet där man ansluter och gömmer undan sin iPod. All manövrering sker från radion (Volvo har sett till att det inte går att pilla med iPod:en under färd).
Teemu skrev:lägger du 18 låtar per CD så blir det 150CD-skivor du slipper ha i bilen
Ja nu blev helt plötsligt handskfacket, fickorna bak på ryggstöden och förvaringsfacket mellan stolarna fria från skramlande skivfodral! :D

Har inte fyllt mer än 3ggr på 8000 mil […]

Sälj som skrotbil och köp en annan. F&ou[…]

Lackade plastdetaljer

Om det är 1k bättringsfärg brukar d[…]

Motorproblem

Nu koderna avlästa med följande resultat[…]