Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Larzan
Vad skulle ni vilja se och göra på en bilsemester runt medelhavsregionen och hur skulle ni bo?
Matkulturen, bad, tält, husvagn... ordet är fritt.
Användarvisningsbild
av camaro69
Skulle aldrig komma på den befängda idén att hänga en stor "låda" efter bilen på semestern. Så länge det finns hotell så bor man där.
Vem bor i tält? Inte jag i alla fall. :wink:

Gillar både italienskt vin och mat. Så en flygbiljett, en hyrbil och några bra hotell sitter inte i vägen.

Tror det blir lika dyrt, eller billigt som att släpa runt "lådan" efter bilen med ökad soppaförbrukning, färjekostnader och ökat slitage på bilen. Sedan ej att förglömma kapitalkostnaderna för "lådan".
Användarvisningsbild
av Dalmans
nej, husvagn är för andra, igentligen borde dom skaffa ett eget vägsystem att åka på så slapp man ligga bakom dom jävla idioterna som aldrig går åt sidan när man vill om.

Jag skulle packa in sambon och sonen i bilen, DVD-filmer i baksätet och freestyle åt sambon. sen ligger vägen öppen för mig! bila ner till italien, åka längst kusten, genom frankrike och en sväng ner till Barcelona, stanna där nån dag, kolla på lite fotboll och kanske något F1-lopp...

Boende blir nog i stuga på campingar och billiga vandrarhem.
Användarvisningsbild
av camaro69
F1-loppet ställer jag gärna upp på.

Men 22 "stollar" som jagar sig svettiga efter en skinnbit. Går bort direkt. Huuua.
av Larzan
Äsch, kom igen. Inget fel att hänga på mögelkuvösen på kroken och ha allt med sig på resan. Egen säng, kylen full med billig tyskt öl och rödtjut. Maten köper man på plats visserligen, och så kan man ta hem mer än på planet ;)

Klart man ska ha holk! :D
Användarvisningsbild
av Dalmans
jag är faktiskt delad i den frågan, köper det du säger.. men det väger mycket att slippa ökad bränsleförbrukning, sämre köregenskaper osv. tror inte jag skulle vilja åka så långt som till medelhavet med en svenne-koja. men kanske en liten sväng i sverige :)
Användarvisningsbild
av camaro69
Larzan skrev:Klart man ska ha holk! :D
En "holk" röker man väl?

På vissa ställen där uträttar sina naturbehov står det "Holken" på dörren. Skulle inte vilja åka runt med ett blått skithus efter bilen. :wink:

Sen är det visst fåglar som häckar i holk.

Sen har jag inte det konsumtionsbehovet att jag måste släpa hem en massa billigt survin och öl.
av para
Vi brukar tälta. Funkar kanon, man behöver aldrig boka nån camping utan det finns alltid plats. Vi har hållt oss mest i norra Italien tex Venedig, Ravenna och Rimini på östra sidan mot Adriatiska havet samt Piza och Montecarlo på västsidan. Bor i GBG så det är ca 200-210 mil att köra via Malmö o Rödby/Puttg. Plockar 150mil första dan och brukar då komma neråt Munchen-Österike till innan första övernattningen. Till det har vi ett mindre 4-manstält ssom man sätter upp på nån minut och det finns gott om campingar efter autobahn att välja bland. Dag2 endast 50-60 mil så då är man framme runt 2tiden på eftermiddagen.
Har 2barn (5 o 7år) men godis o dvd funkar bra i bilen. Väl på plats har vi ett större 6-mans familjetält och i det bor man riktigt bra. Campingarna brukar ligga direkt vid havet så det blir mycket bad. Sen är det bara att stanna så länge man orkar....
XC90 plus takbox sväljer det mesta man behöver ha med sig.
av Larzan
Drömmen för oss vore Norra Italien med Venedig, Kroatiens blåa havsvatten, Matkulturen i Toscana, Vindodlingarna i södra Italien, Självklart ett besök i Maranello och sen Franska riveran och Disneyland hem.
Kanske inom några år så.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]