Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av *pettson*
Intressant tes: ”Varför ropade de inte bara åt mig att stanna?”
Jag vänder den till nåt ännu intressantare: Du har gjort inbrott, du springer. Du ser målad bil kommer mot dej, förmodligen med blåljus på. Du kan ändå inte ta fel på bil så att säga. Varför stannar du inte bara och väntar på att dom kommer fram? Nejdå.. du springer och DU HAR GJORT RÄTT? No way.. En sak är säker: När du springer och adrenalinet stiger så lär du inte höra ens om nån vrålar stanna i ditt öra. Så om det ropats eller inte lär utredning visa.
Var polisen för nära? Om man jagar en springande människa och har låt säga 15 meter mellan människa och bil för att ta signalament IFALL nu polisen själv måste ur bilen och just springa efter. Löparen faller. Löparen stannar på 3 meter inkl fall. Bilen hinner inte stanna oväntat med reaktionstid och annat, person blir påkörd. Rätt eller fel? Vi har inte fakta, vi har läst TIDNINGEN.. Skulle föraren slagit i backen och backat i värsta fall över honom? Hur låg han under bilen egentligen? Eller riskerat att släpa med honom? Vad skulle föraren gjort?
3dje gradens brännskada är illa. Men en katalysator är bara drygt 450 grader varm där den hänger under bilen, nog för att tända upp en gräsbrand en torr dag, kanske dags att fundera på hur det BARA Blev 3:dje graden?
Utredning med FAKTA kommer att visa om dom gjort nåt fel, att tjafsa om annat är ju att göra en storm i ett vattenglas.
Visst en kille är brännskadad, jäkligt olyckligt. Finns visst ett antal skadade poliser med efter olika bråk och olika oprovocerade atacker men det är ju inte synd om dom. Dom är ju poliser och dom har ju inte bara snott nåt litet och skadats. Men hur gick det kioskägaren då som dom drabbade? Var allt försäkrat? Rullar det på? Gick dom i konkurs? Har dom fått flyttat ut och bor på gatan för att allt blev sabbat? Nej just, dom fakta säljer ju inte lösnummer, det är ju bara egendom som styr någons hela liv.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag instämmer i övriga, polisen gjorde bara sitt jobb, har pojken gjort ett brott så får han ta konsekvenserna av det om han rusar därifrån. Han lär förhoppningsvis inte göra fler inbrott..
Äh, idioten (14 åringen) får skylla sig själv. Att omständigheterna var olyckliga...förvisso, men det ska inte polisen lastas för.
Det måste till ett större föräldrar ansvar...dvs, föräldrarna ska få ordentliga böter samt att straff åldern måste sänkas.

Typiskt svensk press att skriva ett snyft reportage & utmåla polisen som bovarna i dramat.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]