Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

kom ut efter att ha handlat i dag o ser att nån j...a idiot har släppt sin kundvagn så den har slagit i min bak del på min xc90 o så klart blev det en ganska stor buckla o en massa repor :evil:
men tror ni att man skrev nån lapp eller nått sånt nä man bara åker där ifrån hade man sett o fått tag på en sån människa så skulle man ju ha gjort sig olycklig
bara ringa sitt försäkringsbolag o kolla vad man har i självrisk då :(
Alltid lika tråkigt. Man kan ju inte parkera i ett öde hörn av en parkeringsplats varje gång... Försäkringsbolaget kanske skulle införa en praxis så det blir mindre frestande att smita.

Edit:

Kom på en sak: I parkeringsgarage har man väl ibland övervakningskameror. Tror ni det skulle gå att få ut bilder för något så trivialt som en smitning för parkeringsskada?
Jäkligt tråkigt.
Själv brukar jag försöka parkera så att man inte har så mycket andra bilar i närheten... men det är ju inte alltid det går :(

PS flyttade tråden till klotterplanket och redigerade rubriken något.
Ja så jävla trist.
Sen några år tillbaka så parkerar jag långt bort från ingången på stormarknadsparkeringen och snett över två parkeringsrutor.
Det är billigare att ta böterna (om det blir något) och man slipper repor längs sidorna för det är ingen som ska passera i mellan än att betala självrisken.

Men visst bli man förbannad när nån inte skriver sin lapp. Fast å andra sidan brukar det alltid finnas någon som har sett något.
Jag lider med dig, tyvärr så kryllar det av folk som skiter i andras egendom. Jag kan inte fatta att så många är så ovarsamma om andras bilar & saker, även om dom har råd med att kvadda sina egna. Hoppas du får fatt på ett vittne till "olyckan", sätt upp en lapp i affären (kanske någon såg någonting).
Man ser ibland kärringar och gubbar som låter sina barn köra tillbaka kundvagnarna medans dom sjäva lastar bilen. Då kan vad som helst hända.
Jag parkerar alltid långt ifrån kundvagnsuppställningen.

Man blir lindrigt sagt förbannad när man får bilen förstörd av någon klumpeduns.
Även polisen borde vara tuffare med sådant, men icke.

För ett par år sedan var frugan ute med vår V70N och skulle hämta ut pengar i en minutenautomat. Parkerade bilen strax vid sidan av gatan i stan.
Före henne var en annan person som parkerat på en liten gatstump precis vid automaten.

När han skulle åka så backade han ut i gatan och med bakskärmen drar han i vår bil. Vänster bakdörr och lite på bakskärmen blev skadade.

Tror ni han stannade, häpp, bara drog iväg. Frugan märkte först inte vad som skett utan bara tyckte att han komm väl nära vår bil och misstänkte något.
Hon memorerade registreringnummret och när hon kom tillbaka till bilen såg hon vad som skett.

Direkt ned till polisstationen och anmälde. Smitning. Bilens ägare gick inte först att få tag på men nästa dag fick man tag på ägaren.
Bilen var inlämnad till en bilreparationsfirma och de hade varit ute och åkte med kundens bil och krockat samt smitit.

Polisen lyckades få fram ett namn och vi träffades på polisstationen och skrev en anmälan till försäkringsbolaget.
Han hade inte märkt något, kanske inte då det var vid lucia tiden och glöggen puttrade överalt.

Polisen ville då inte gå vidare utan var bara glad att slippa detta fall.

Men för 17 det var ju en smitning!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Ingen åtgärd.
Fick min bil reparerad men kostade mig hyrbil som jag bara till en del fick ersättning för, morr.

Om alla dessa parkeringsskador som det smits ifrån hade alltid resulterat i indraget körkort så hade nog läget varit annorlunda.

mvh Roland

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]