Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Det beror ju på hur man sätter utgångspriset...

Vet man med sig att det är dålig fart i budgivningarna (sånt går i cykler) så sätter man bara ett högre utgångspris. Vet man att det är bra köptryck så sätter man ett lågt utgångspris och får på så sätt med sig många budgivare. Mäklarmatematik.
Vi har inte betalt mer än vad prisstatistiken sa att vi borde betala, snarare lite där under.

Men vunnit och vunnit. Jag har iaf fått möjligheten att köpa en lya som jag verkligen gillar :)
Bara en sådan sak som parkering i källaren och sen bara ställa sig i hissen upp till lägenheten är en lyx jag gillar. Förutom att lägenheten är helt och hållet i min stil.

Tack Phantom :)
Det viktigaste är att man är nöjd.

Själv avstår jag gärna hissen, och parkerar helst i det egna garaget.
Är också tacksam om jag slipper se in i grannarnas bostad, och dom i min.
camaro69 skrev:Fan vet om man vinner en budgivning.

Säljaren är väl alltid vinnare om det blir budgivning, och köpesumman blir över utgångspriset.

Jag anser att man är vinnare om man kan köpa under utgångspris.

Det primära är att man som köpare känner att det är ett "helrätt" objekt.
Tja.. du har nog rätt. Då är vi vinnare. Tanken om objektet från mäklare var ca 2 mille. Utgångspriset 1.675, vi betalar 1.5. Jag vet in facto att huset köptes för 1.6 för ganska exakt ett år sedan. :-)-)
Grattis *pettson*.

Du är en vinnare i fastighetslotteriet. Ibland krävs det lite "flyt" eller tur.
Det gäller att handla vid rätt tidpunkt, och att inte det finns alltför många vilda budgivare som tokbjuder.

En kompis var och tittade på en kåk för 1 månad sedan. I samband med visningen så var det en "idiot" som trissade upp priset 200 000 kr direkt. Detta fick till följd att kompisen "ruttnade" för han tyckte inte objektet var värt att trissa upp.

Efter 14 dagar ringer mäklaren och undrar om han fortfarande är intresserad eftersom "idioten" backat ur. Så cirkusen skulle startas om.
Kompisen tackade nej p g a tappat intresse för detta objekt.

Dessa mäklare som med sina underbara beskrivningar kan få ett objekt att framstå som något underbart sagoslott.
"Spatiös våning med fransk balkong". Det var en enrumslägenhet på ca 30 m2. Vad har man för nytta av fransk balkong? I mina ögon ingen alls.

För ca 10 år sedan var "chefen köket" och jag ute och letade hus. En söndagsmorgon beskrevs objektet som ett synnerligen underbart äldre hus med jättetomt i lantligt läge.
Fotot visade ett jättemysigt hus i en näst intill Sörgårdsidyll.
Vi bestämde oss för att åka dit och titta. Väl framkommen så låg huset alldeles intill landsvägen med hastighetsbegränsning 70 km/tim. Men det var inte det värsta. Det var en 90 graders kurva på platsen. Ett satans liv med bromsgnissel och accande bilar.
Två sidor av tomten var omringad av vägen.

Det behövs nog ingen närmare beskrivning om intresset för detta objekt.
Det som jag blir trött på är att det alltid kommer *motbudare* när priset sen stigit så har dom *hoppat* av. Mäklaren har försökt detta två ggr på mej och bägge ggrna har jag helt sonika förklarat att finns inte motbudaren kvar, ja då åker det ned på grundbud. Jag budar jävlarimej inte mot en skugga.
Nu sista gången då förklarade jag tidigt att antingen var det bara att skicka över motbudarens telenr eller låta bli att säga att jag hade motbud. Konstigt nog fanns inget motbud mera, motbudaren hade *fått akut sjukdom*. Ett närmare kik på mäklaren via lite kontakter visar att det är gott om anmälningar för *skuggbud*. Motbudare som hoppar av när du kommit upp i bud. Motbudare som sen inte går att spåra..
Men som sagt nu är vi glada.. :wink: I vårt fall fick vi beskedet : Banken tar ert bud, ägaren också.....

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]