Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Lilja
Nu måste jag ta mig fan skriva av mig angående min situation med ComHem som håller på att driva mig till jävla vansinne (ursäkta språket).
Detta kommer bli en lång historia bara så ni vet det ;)
Vi hade från början telia adsl, i adslens begynnelse. Det funkade okej ett tag men tyvärr slog blixten ner och förstörde modemet. Vi fick ett nytt modem men det strulade väldigt mycket efter det. Gick upp och ner hela tiden, vi kom på att det var telefonen som störde signalen så vi kopplade bort den, men problemet kom tillbaka värre och värre ändå. Vi insåg att ledningarna i huset var helt kopplade åt helvete. De hade dragit om huvudjack kors och tvärs och ledningarna var på vissa ställen uppdelade för två olika telefonnummer etc. Detta var något som skulle kostat en förmögenhet att reda upp. Så eftersom vi hade fått nya 3 hål i väggen uttag av comhem beslöt vi oss för att skaffa comhems large bredband, 24/8. Detta på helt nya kablar etc.

Detta funkade väldigt fint och var mycket nöjd, dog inte en enda gång och flöt på perfekt. Fram tills någon gång i maj förra året. Då började internet hålla på att hoppa upp och ner hela tiden. Ingenting syntes på modemet när internet dog, alla lampor blinkade som vanligt men datorn bara tappade kontakten. Ringde ett flertal gånger till supporten, mellan varje samtal fick jag sitta i kö minst en halvtimme. Men fick inga svar, mellan varje samtal fick jag även dra hela historien igen (verkar inte som de sparar informationen?). Fick helt idiotiska råd att starta om datorn etc men ingenting dom gav mig fungerade.
Tillslut beslöt dom sig för att skicka hit en tekniker. Sagt och gjort teknikern kom, hittade inga fel. Teknikern misstänkte dock att det kunde vara modemet då modemet ibland låste sig när man försökte starta om det. Så han berättade att de skulle skicka ett modem. Efter ett tag kom det en lapp med att vi hade en digitalbox att hämta? Ringde supporten igen och förklarade att vi skulle ha ett modem inte en digitalbox :S De tog tillbaka den igen och skickade ett modem, sa dom... Efter ett tag kom en lapp som det stod att jag skulle skicka in mitt modem först sen skickar dom ett nytt!? Ringde dit igen och sa att det kan ni glömma att jag tänker göra. Ska jag vara utan internet i en hel vecka bara för det mitt i semestern? Glöm det. Tillslut fick jag iallafall ett nytt modem. Problemet kvarstod dock och det nya modemet hjälpte inte alls.
Ringde supporten IGEN. De gjorde en felanmälan sen hände ingenting. Efter det åkte vi på semester och när vi kom tillbaka så fungerade helt plötsligt internet perfekt. Hade inte fått något mail eller sms från comhem alls som förklarade vad de hade gjort.

Internet funkade helt felfritt fram tills i maj månad i år igen. Detta började med att det en söndag började hoppa upp och ner hela tiden. Jag tänkte att det kanske var något tillfälligt så jag ringde inte supporten. Men när felet kvarstod nästa dag ringde jag supporten. En halvtimme fick jag sitta i kö, precis när killen hade sagt "vänta lite så ska jag se efter" så bröts samtalet. Ringde upp igen fick sitta ytterligare en halvtimme i kö, när jag var nummer 2 i kö så bröts samtalet igen...Efter 2 dagar funkade dock internet igen. Bra tänkte jag och tänkte att de kanske ändå fått iväg en felanmälan och fixat felet.
2 veckor senare började det helt plötsligt hoppa upp och ner IGEN. Jag ringde då supporten igen, fick snacka med en kille som överhuvudtaget inte alls lyssnade på vad jag sa, sa att det kan vara virus blabla det och blabla det. Han bad mig starta om både modemet och datorn och återkomma ifall det fortsatte. Visste att det inte skulle hjälpa men visste också att han aldrig skulle klara ge mig någon vettig hjälp, så jag sa okej och tack och la på. Naturligtvis hjälpte ju inte detta så jag ringde igen, denna gången var jag måttligt irriterad och kan ha sagt en del dumheter till tjejen på supporten... Vilket gjorde att hon förmodligen bröt samtalet eftersom samtalet igen bröts. Så jag ringde upp IGEN. Fick snacka med en vettig kille som gjorde en felanmälan och sa att teknikerna skulle undersöka det men att han inte kunde göra något från var han satt då det var ett ganska avancerat fel verkade det som. Jag som själv är tekniker kan ju självklart förstå att vissa fel kan vara svåra att hitta.
2-3 dagar senare fick jag ett sms om att felet var åtgärdat. Men felet kvarstod, ingenting var åtgärdat. Ringde supporten ytterligare en gång och de gjorde då en ny felanmälan. Internet började då funka ganska stabilt så jag tänkte att de kanske fixat det. Några dagar senare började det dock igen. Så jag ringde supporten igen... (ni ser vart detta leder). Fick snacka med den bästa på supporten hittills och han sa att de bara stängt mina felanmälningar utan någon felsökning för de inte hittat att något ens vart fel? Så han gjorde en ny felanmälan och lovade att de skulle höra av sig om 2-3 dagar och eventuellt isåfall skicka ett nytt modem, vilket jag då misstänkte var felet eftersom det blinkade väldigt konstigt när man startade om det.
3 dagar senare fick jag ett nytt sms om att felet var åtgärdat. Felet var dock fortfarande inte åtgärdat...
Nu insåg jag dock att det var alldeles meningslöst att ringa till supporten. Så vad jag gjorde var att jag skrev ett långt inlägg på en "klagomåls sida" som heter fairshopping, kanske ni känner till. På den sidan läser företagen folks klagomål och försöker därefter lösa dom.
Några dagar senare ringde en kille till mig från deras tekniska avdelning. Han berättade att han läst mitt inlägg blabla. Han berättade också att de felsökt överallt och att det verkligen inte var några fel på deras sida. Han bad mig därför att trycka in reset knappen på modemet i 15 sekunder så att modemet själv skulle hämta ny mjukvara. Hjälpte inte det skulle jag skriva ett mail på comhem.se/reklamera.
Var inte hemma då så jag kunde inte göra det över telefonen, så när jag kom hem provade jag detta. Detta hjälpte inte... Skrev ett mail då (detta var förra veckan). Några dagar senare kom en coaxial kabel med posten, utan något svar på mitt mail.
Eftersom internet dock fungerat i nästan en vecka så tänkte jag vänta med att sätta in den nya kabeln tills internet började strula igen för att se om de verkligen var kabeln det var fel på.
Så nu i eftermiddags började nätet strula igen. Bytte kabeln men det gjorde ingen skillnad alls. Sen har internet varit helt oanvändbart hela kvällen.
Har nu skrivit ett nytt mail som de inte svarat på än så vi får väl se.

Men annars alltså. Helt jävla ärligt!? Hur kan ett företag skötas så FRUKTANSVÄRT uselt. Comhem påstår fortfarande att det inte är något fel på deras grejer. Trots att jag bytat uttag, bytat sladd, bytat dator, ändrat inställningar på nätverkskortet etc. Samt kopplat ur router och sådär naturligtvis.
Dessutom verkar de verkligen vägra att skicka en tekniker eller skicka ett nytt modem. Modemet verkar dock bete sig normalt nu så jag tror inte att det är ens det som är felet.
Vad ska man egentligen göra som kund i en sånhär situation? Jag är beroende av ett fungerade internet och comhem är just nu det enda fasta alternativet då våra ledningar i huset är kass. Visst man kan skaffa mobila bredband men alla mobila bredband har en nerladdningsspärr. 3s bästa är på 20gb sen stryps hastigheten till typ 0.2 mbit resten av månaden. Dessutom spelar jag ganska mycket online spel och det är väldigt svårt att få en trevlig spelupplevelse med ett mobilt bredband pga långa svarstider etc.

Nej fan ta ComHem, jävla idiotiska amatörföretag bränn ner skiten. Nu har jag fått avreagera mig iallafall tack....... :evil:
Användarvisningsbild
av Ticken
Oj det var ingen dålig historia! Förstår att du är förbannad, det hade jag också varit!

Dags att byta leverantör kanske? Bredbandsbolaget har jag bara bra erfarenheter av..

/Ticken
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Fy fan vilket tragglande fram & tillbaks TS haft med sin bredbandsleverantör.

Är innerligt tacksam att BRF´n som vi bor i valde (för ca 10 år sedan) att dra in BBB´s fiber i fastigheten. Snabbt som bara fan utan att nämnvärt dippa i hastighet även då det är högtrafik & utan stopp mer än 3-4 gånger under dessa år.
BBB´s fiber är nog det jag kommer att sakna mest den dagen vi flyttar.
av kaffe_koppen
Jag har en rätt rolig historia om mitt telia mobila bredband.
Ett tag efter att jag köpt modemet fick jag problem med att det inte ville koppla upp, fungerade av och till. Efter en del stök hit och dit bestämmer JAG att det är modemet som det är fel på. Så jag går till The phone house där jag köpte skiten för att få ett nytt (trodde jag). Det skulle förstås skickas in till Telia för felsökning, som om jag ändå inte skulle få ett helt nytt när allt var klart. Jag skulle få ett sms när jag kunde hämta det igen hette det. Efter kanske två veckor får jag ett sms om att den finns att hämta, har ej fått någon avi, trodde att den låg på posten. Efter några dagar fortfarande utan avi knallar jag in på TPH igen och frågar vart det är någon stans. Dom rotar runt i sina lådor och hittar inget men ska ringa Telia för att höra vart det är, men först nästa dag efter som dom nyss har stängt på Telia.
Nästa dag går jag dit igen och dom ringer Telia och får svaret att mitt modem har anlänt TILL Telia och att Telia sedan skulle skicka iväg det till ett annat ställe vid jordens ände där dom har sin verkstad. Jag frågar då om jag inte i stället kan få ett helt nytt modem i stället, eftersom dom sa att det bara skulle ta 2-3 veckor innan jag skulle få tillbaka det och det redan gått mer än 2 veckor. Icke, det går inte för sig.
Efter över en månad går jag till TPH igen och fast besluten att jag SKA ha ett nytt modem. Efter mycket övertalande och efter att TPH hade ringt Telia så får jag i alla fall ett nytt modem, som från början var så omöjligt.
Hemma igen med ett fungerande internet ringer jag Telia, för jag har ingen lust att betala för en månad som jag inte har haft internet. Får prata med en ovanligt korkad kille som säger att det där får tala med TPH om, eftersom det är där som jag har köpt modemet.
Nu kommer en månads ilska ur mig och jag talar om för honom mycket tydligt att det är ju för fan Telia som jag betalar månadsavgiften till, TPH är helvete bara en av era återförsäljare. Pucko!
Efter en del diskussion ger han med sig och jag får tillslut en månads avdrag. Men att någon som jobbar på telia själv inte förstår att kunderna betalar månadsavgiften till dom är ju helt otroligt.
Nu har i alla fall mitt internet fungerat felfritt i nästan ett helt år.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Koppen detta har jag upplevt då jag ringt till ett par olika operatörer och pratat kostnader dom e totalt blåsta.
Användarvisningsbild
av Lilja
Hade gärna bytat leverantör om mina teleledningar inte hade varit ett enda virrvarr av kopplande. Visst finns det mobila bredband men dom är sega och har nerladdningsspärrar.
Nu har nätet gått upp och ner i 2-3 dagar i sträck. Skickat ett tredje mail till comhem men dom vägrar svara på mina mail. Ringa supporten är helt meningslöst, har snackat med dom 54 gånger men det händer ändå ingenting.
Ser ut som det får bli ytterligare ett fairshopping inlägg då.
Användarvisningsbild
av cybermunk
Ring comborts försäljningskontor och be att få snacka med Högsta person inom försäljning och service.
Användarvisningsbild
av Lilja
Skulle man egentligen gjort fast frågan är var man får det nummret :P
Användarvisningsbild
av cybermunk
Jag hade inte fortsatt snacka med inkompetent support om jag haft direktnummer till någon högre upp.

Tmap sensor på insuget? Alternativt egr som […]

Bump! Har även liknande problem! Finns det n&[…]

Funderar på att leta lite på skroten[…]

Det börjar bli hög tid att bagageutr[…]