- fre 24 jul 2009, 00:24
#306188
Nu måste jag ta mig fan skriva av mig angående min situation med ComHem som håller på att driva mig till jävla vansinne (ursäkta språket).
Detta kommer bli en lång historia bara så ni vet det ;)
Vi hade från början telia adsl, i adslens begynnelse. Det funkade okej ett tag men tyvärr slog blixten ner och förstörde modemet. Vi fick ett nytt modem men det strulade väldigt mycket efter det. Gick upp och ner hela tiden, vi kom på att det var telefonen som störde signalen så vi kopplade bort den, men problemet kom tillbaka värre och värre ändå. Vi insåg att ledningarna i huset var helt kopplade åt helvete. De hade dragit om huvudjack kors och tvärs och ledningarna var på vissa ställen uppdelade för två olika telefonnummer etc. Detta var något som skulle kostat en förmögenhet att reda upp. Så eftersom vi hade fått nya 3 hål i väggen uttag av comhem beslöt vi oss för att skaffa comhems large bredband, 24/8. Detta på helt nya kablar etc.
Detta funkade väldigt fint och var mycket nöjd, dog inte en enda gång och flöt på perfekt. Fram tills någon gång i maj förra året. Då började internet hålla på att hoppa upp och ner hela tiden. Ingenting syntes på modemet när internet dog, alla lampor blinkade som vanligt men datorn bara tappade kontakten. Ringde ett flertal gånger till supporten, mellan varje samtal fick jag sitta i kö minst en halvtimme. Men fick inga svar, mellan varje samtal fick jag även dra hela historien igen (verkar inte som de sparar informationen?). Fick helt idiotiska råd att starta om datorn etc men ingenting dom gav mig fungerade.
Tillslut beslöt dom sig för att skicka hit en tekniker. Sagt och gjort teknikern kom, hittade inga fel. Teknikern misstänkte dock att det kunde vara modemet då modemet ibland låste sig när man försökte starta om det. Så han berättade att de skulle skicka ett modem. Efter ett tag kom det en lapp med att vi hade en digitalbox att hämta? Ringde supporten igen och förklarade att vi skulle ha ett modem inte en digitalbox :S De tog tillbaka den igen och skickade ett modem, sa dom... Efter ett tag kom en lapp som det stod att jag skulle skicka in mitt modem först sen skickar dom ett nytt!? Ringde dit igen och sa att det kan ni glömma att jag tänker göra. Ska jag vara utan internet i en hel vecka bara för det mitt i semestern? Glöm det. Tillslut fick jag iallafall ett nytt modem. Problemet kvarstod dock och det nya modemet hjälpte inte alls.
Ringde supporten IGEN. De gjorde en felanmälan sen hände ingenting. Efter det åkte vi på semester och när vi kom tillbaka så fungerade helt plötsligt internet perfekt. Hade inte fått något mail eller sms från comhem alls som förklarade vad de hade gjort.
Internet funkade helt felfritt fram tills i maj månad i år igen. Detta började med att det en söndag började hoppa upp och ner hela tiden. Jag tänkte att det kanske var något tillfälligt så jag ringde inte supporten. Men när felet kvarstod nästa dag ringde jag supporten. En halvtimme fick jag sitta i kö, precis när killen hade sagt "vänta lite så ska jag se efter" så bröts samtalet. Ringde upp igen fick sitta ytterligare en halvtimme i kö, när jag var nummer 2 i kö så bröts samtalet igen...Efter 2 dagar funkade dock internet igen. Bra tänkte jag och tänkte att de kanske ändå fått iväg en felanmälan och fixat felet.
2 veckor senare började det helt plötsligt hoppa upp och ner IGEN. Jag ringde då supporten igen, fick snacka med en kille som överhuvudtaget inte alls lyssnade på vad jag sa, sa att det kan vara virus blabla det och blabla det. Han bad mig starta om både modemet och datorn och återkomma ifall det fortsatte. Visste att det inte skulle hjälpa men visste också att han aldrig skulle klara ge mig någon vettig hjälp, så jag sa okej och tack och la på. Naturligtvis hjälpte ju inte detta så jag ringde igen, denna gången var jag måttligt irriterad och kan ha sagt en del dumheter till tjejen på supporten... Vilket gjorde att hon förmodligen bröt samtalet eftersom samtalet igen bröts. Så jag ringde upp IGEN. Fick snacka med en vettig kille som gjorde en felanmälan och sa att teknikerna skulle undersöka det men att han inte kunde göra något från var han satt då det var ett ganska avancerat fel verkade det som. Jag som själv är tekniker kan ju självklart förstå att vissa fel kan vara svåra att hitta.
2-3 dagar senare fick jag ett sms om att felet var åtgärdat. Men felet kvarstod, ingenting var åtgärdat. Ringde supporten ytterligare en gång och de gjorde då en ny felanmälan. Internet började då funka ganska stabilt så jag tänkte att de kanske fixat det. Några dagar senare började det dock igen. Så jag ringde supporten igen... (ni ser vart detta leder). Fick snacka med den bästa på supporten hittills och han sa att de bara stängt mina felanmälningar utan någon felsökning för de inte hittat att något ens vart fel? Så han gjorde en ny felanmälan och lovade att de skulle höra av sig om 2-3 dagar och eventuellt isåfall skicka ett nytt modem, vilket jag då misstänkte var felet eftersom det blinkade väldigt konstigt när man startade om det.
3 dagar senare fick jag ett nytt sms om att felet var åtgärdat. Felet var dock fortfarande inte åtgärdat...
Nu insåg jag dock att det var alldeles meningslöst att ringa till supporten. Så vad jag gjorde var att jag skrev ett långt inlägg på en "klagomåls sida" som heter fairshopping, kanske ni känner till. På den sidan läser företagen folks klagomål och försöker därefter lösa dom.
Några dagar senare ringde en kille till mig från deras tekniska avdelning. Han berättade att han läst mitt inlägg blabla. Han berättade också att de felsökt överallt och att det verkligen inte var några fel på deras sida. Han bad mig därför att trycka in reset knappen på modemet i 15 sekunder så att modemet själv skulle hämta ny mjukvara. Hjälpte inte det skulle jag skriva ett mail på comhem.se/reklamera.
Var inte hemma då så jag kunde inte göra det över telefonen, så när jag kom hem provade jag detta. Detta hjälpte inte... Skrev ett mail då (detta var förra veckan). Några dagar senare kom en coaxial kabel med posten, utan något svar på mitt mail.
Eftersom internet dock fungerat i nästan en vecka så tänkte jag vänta med att sätta in den nya kabeln tills internet började strula igen för att se om de verkligen var kabeln det var fel på.
Så nu i eftermiddags började nätet strula igen. Bytte kabeln men det gjorde ingen skillnad alls. Sen har internet varit helt oanvändbart hela kvällen.
Har nu skrivit ett nytt mail som de inte svarat på än så vi får väl se.
Men annars alltså. Helt jävla ärligt!? Hur kan ett företag skötas så FRUKTANSVÄRT uselt. Comhem påstår fortfarande att det inte är något fel på deras grejer. Trots att jag bytat uttag, bytat sladd, bytat dator, ändrat inställningar på nätverkskortet etc. Samt kopplat ur router och sådär naturligtvis.
Dessutom verkar de verkligen vägra att skicka en tekniker eller skicka ett nytt modem. Modemet verkar dock bete sig normalt nu så jag tror inte att det är ens det som är felet.
Vad ska man egentligen göra som kund i en sånhär situation? Jag är beroende av ett fungerade internet och comhem är just nu det enda fasta alternativet då våra ledningar i huset är kass. Visst man kan skaffa mobila bredband men alla mobila bredband har en nerladdningsspärr. 3s bästa är på 20gb sen stryps hastigheten till typ 0.2 mbit resten av månaden. Dessutom spelar jag ganska mycket online spel och det är väldigt svårt att få en trevlig spelupplevelse med ett mobilt bredband pga långa svarstider etc.
Nej fan ta ComHem, jävla idiotiska amatörföretag bränn ner skiten. Nu har jag fått avreagera mig iallafall tack....... :evil:
Detta kommer bli en lång historia bara så ni vet det ;)
Vi hade från början telia adsl, i adslens begynnelse. Det funkade okej ett tag men tyvärr slog blixten ner och förstörde modemet. Vi fick ett nytt modem men det strulade väldigt mycket efter det. Gick upp och ner hela tiden, vi kom på att det var telefonen som störde signalen så vi kopplade bort den, men problemet kom tillbaka värre och värre ändå. Vi insåg att ledningarna i huset var helt kopplade åt helvete. De hade dragit om huvudjack kors och tvärs och ledningarna var på vissa ställen uppdelade för två olika telefonnummer etc. Detta var något som skulle kostat en förmögenhet att reda upp. Så eftersom vi hade fått nya 3 hål i väggen uttag av comhem beslöt vi oss för att skaffa comhems large bredband, 24/8. Detta på helt nya kablar etc.
Detta funkade väldigt fint och var mycket nöjd, dog inte en enda gång och flöt på perfekt. Fram tills någon gång i maj förra året. Då började internet hålla på att hoppa upp och ner hela tiden. Ingenting syntes på modemet när internet dog, alla lampor blinkade som vanligt men datorn bara tappade kontakten. Ringde ett flertal gånger till supporten, mellan varje samtal fick jag sitta i kö minst en halvtimme. Men fick inga svar, mellan varje samtal fick jag även dra hela historien igen (verkar inte som de sparar informationen?). Fick helt idiotiska råd att starta om datorn etc men ingenting dom gav mig fungerade.
Tillslut beslöt dom sig för att skicka hit en tekniker. Sagt och gjort teknikern kom, hittade inga fel. Teknikern misstänkte dock att det kunde vara modemet då modemet ibland låste sig när man försökte starta om det. Så han berättade att de skulle skicka ett modem. Efter ett tag kom det en lapp med att vi hade en digitalbox att hämta? Ringde supporten igen och förklarade att vi skulle ha ett modem inte en digitalbox :S De tog tillbaka den igen och skickade ett modem, sa dom... Efter ett tag kom en lapp som det stod att jag skulle skicka in mitt modem först sen skickar dom ett nytt!? Ringde dit igen och sa att det kan ni glömma att jag tänker göra. Ska jag vara utan internet i en hel vecka bara för det mitt i semestern? Glöm det. Tillslut fick jag iallafall ett nytt modem. Problemet kvarstod dock och det nya modemet hjälpte inte alls.
Ringde supporten IGEN. De gjorde en felanmälan sen hände ingenting. Efter det åkte vi på semester och när vi kom tillbaka så fungerade helt plötsligt internet perfekt. Hade inte fått något mail eller sms från comhem alls som förklarade vad de hade gjort.
Internet funkade helt felfritt fram tills i maj månad i år igen. Detta började med att det en söndag började hoppa upp och ner hela tiden. Jag tänkte att det kanske var något tillfälligt så jag ringde inte supporten. Men när felet kvarstod nästa dag ringde jag supporten. En halvtimme fick jag sitta i kö, precis när killen hade sagt "vänta lite så ska jag se efter" så bröts samtalet. Ringde upp igen fick sitta ytterligare en halvtimme i kö, när jag var nummer 2 i kö så bröts samtalet igen...Efter 2 dagar funkade dock internet igen. Bra tänkte jag och tänkte att de kanske ändå fått iväg en felanmälan och fixat felet.
2 veckor senare började det helt plötsligt hoppa upp och ner IGEN. Jag ringde då supporten igen, fick snacka med en kille som överhuvudtaget inte alls lyssnade på vad jag sa, sa att det kan vara virus blabla det och blabla det. Han bad mig starta om både modemet och datorn och återkomma ifall det fortsatte. Visste att det inte skulle hjälpa men visste också att han aldrig skulle klara ge mig någon vettig hjälp, så jag sa okej och tack och la på. Naturligtvis hjälpte ju inte detta så jag ringde igen, denna gången var jag måttligt irriterad och kan ha sagt en del dumheter till tjejen på supporten... Vilket gjorde att hon förmodligen bröt samtalet eftersom samtalet igen bröts. Så jag ringde upp IGEN. Fick snacka med en vettig kille som gjorde en felanmälan och sa att teknikerna skulle undersöka det men att han inte kunde göra något från var han satt då det var ett ganska avancerat fel verkade det som. Jag som själv är tekniker kan ju självklart förstå att vissa fel kan vara svåra att hitta.
2-3 dagar senare fick jag ett sms om att felet var åtgärdat. Men felet kvarstod, ingenting var åtgärdat. Ringde supporten ytterligare en gång och de gjorde då en ny felanmälan. Internet började då funka ganska stabilt så jag tänkte att de kanske fixat det. Några dagar senare började det dock igen. Så jag ringde supporten igen... (ni ser vart detta leder). Fick snacka med den bästa på supporten hittills och han sa att de bara stängt mina felanmälningar utan någon felsökning för de inte hittat att något ens vart fel? Så han gjorde en ny felanmälan och lovade att de skulle höra av sig om 2-3 dagar och eventuellt isåfall skicka ett nytt modem, vilket jag då misstänkte var felet eftersom det blinkade väldigt konstigt när man startade om det.
3 dagar senare fick jag ett nytt sms om att felet var åtgärdat. Felet var dock fortfarande inte åtgärdat...
Nu insåg jag dock att det var alldeles meningslöst att ringa till supporten. Så vad jag gjorde var att jag skrev ett långt inlägg på en "klagomåls sida" som heter fairshopping, kanske ni känner till. På den sidan läser företagen folks klagomål och försöker därefter lösa dom.
Några dagar senare ringde en kille till mig från deras tekniska avdelning. Han berättade att han läst mitt inlägg blabla. Han berättade också att de felsökt överallt och att det verkligen inte var några fel på deras sida. Han bad mig därför att trycka in reset knappen på modemet i 15 sekunder så att modemet själv skulle hämta ny mjukvara. Hjälpte inte det skulle jag skriva ett mail på comhem.se/reklamera.
Var inte hemma då så jag kunde inte göra det över telefonen, så när jag kom hem provade jag detta. Detta hjälpte inte... Skrev ett mail då (detta var förra veckan). Några dagar senare kom en coaxial kabel med posten, utan något svar på mitt mail.
Eftersom internet dock fungerat i nästan en vecka så tänkte jag vänta med att sätta in den nya kabeln tills internet började strula igen för att se om de verkligen var kabeln det var fel på.
Så nu i eftermiddags började nätet strula igen. Bytte kabeln men det gjorde ingen skillnad alls. Sen har internet varit helt oanvändbart hela kvällen.
Har nu skrivit ett nytt mail som de inte svarat på än så vi får väl se.
Men annars alltså. Helt jävla ärligt!? Hur kan ett företag skötas så FRUKTANSVÄRT uselt. Comhem påstår fortfarande att det inte är något fel på deras grejer. Trots att jag bytat uttag, bytat sladd, bytat dator, ändrat inställningar på nätverkskortet etc. Samt kopplat ur router och sådär naturligtvis.
Dessutom verkar de verkligen vägra att skicka en tekniker eller skicka ett nytt modem. Modemet verkar dock bete sig normalt nu så jag tror inte att det är ens det som är felet.
Vad ska man egentligen göra som kund i en sånhär situation? Jag är beroende av ett fungerade internet och comhem är just nu det enda fasta alternativet då våra ledningar i huset är kass. Visst man kan skaffa mobila bredband men alla mobila bredband har en nerladdningsspärr. 3s bästa är på 20gb sen stryps hastigheten till typ 0.2 mbit resten av månaden. Dessutom spelar jag ganska mycket online spel och det är väldigt svårt att få en trevlig spelupplevelse med ett mobilt bredband pga långa svarstider etc.
Nej fan ta ComHem, jävla idiotiska amatörföretag bränn ner skiten. Nu har jag fått avreagera mig iallafall tack....... :evil:
Volvo 360 GLE -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85
Volvo V40 2.0T Blackline -00
Porsche 944 Turbo -86
Porsche 944 S2 -91
Porsche 944 -85