Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Xotica
Det jag i ngn tråd pratat om ?? mår du inte riktigt bra ? Du har ju som också snackat i denna tråd och som du så fint skrev HAR NU ANMÄLT DENNA TRÅD DÅ DEN HANDLAR OM OLAGLIGHETER.. tycker du seriöst ska gå och sova en stund till eller ngt.

I denna tråd har det inte på ngt sätt handlat om olagligheter annat än IFALL man kan, inte HUR VARS eller ens nämnda platser/releaser etc, så denna tråd hamnar under en annan lag cybermunk. Nämligen den om YTTRANDEFRIHET..

Och snacka om att vända kappan efter vinden,
Nytt inläggav cybermunk Idag, 10:30
Ja jag kan erkänna att jag också har laddat ner saker olagligt. detta främst för PC Men när det kommer till XBOX360:n så håller jag mig på den GARANTERAT gröna mattan.

Jag har inte snackat om NEDLADDAT matrial till XBOX för övrigt, snackade om möjligheten att köra KOPIERADE spel som kan vara kopior på mina egna spel då jag har hört att XBOX 360 repar skivor ibland och det vill man ju inte.

slutligen Cybermunk vill jag säga. Hur du än vrider och vänder på detta så har du givetvis rätt att tycka saker i frågor precis som alla vi andra, men red ut begreppen innan du agerar och med det menar jag att du går lös i denna tråd för att sedan helt öppet säga att du laddar ner till PC både spel och program men då det gäller xbox .. då blir du såhär.

Jag tycker nu du kan gå in i forumdelarna trim/väghållning sedan kan du passa på att ta styling trådarna med .. leta efter xenon konvertering av halvljus vilket är väldigt olagligt sedan kan du ta trimtrådar med ..finns flera som skrivit om olika hastigheter de lyckats komma upp i ... också olagligt .. finns garanterat ännu fler saker men du kan ju börja där.

Lycka till //Xo
Användarvisningsbild
av Funk
Det är alldeles fullt lagligt att ta backuper på sina egna, och ibland t.o.m på andras spel, program och CD. Det kan vara ett avtalsbrott eller brott mot licensen för programvaran, men det är inte olagligt.

Så håll brallorna på och hjälp varandra att lösa frågeställningen så blir allt bra..

/Thomas
av Xotica
Funk skrev:Det är alldeles fullt lagligt att ta backuper på sina egna, och ibland t.o.m på andras spel, program och CD. Det kan vara ett avtalsbrott eller brott mot licensen för programvaran, men det är inte olagligt.

Så håll brallorna på och hjälp varandra att lösa frågeställningen så blir allt bra..

/Thomas
Håller med =)
Användarvisningsbild
av Nexus
Kan ni "göra upp" utan att man behöver låsa tråden så är jag tacksam.
Rätt eller fel kommer om olika ämnen ständigt diskuteras och jag har ingen emot att folk skriver deras åsikt.Bättre ha en åsikt än att sitta mummla för sig själv hemma framför datorn :P
Användarvisningsbild
av cybermunk
När Xotica börjar nämna program för kontroll av Xboxspel så börjar i alla fall jag osa Piratkopior, men det kan ju som ni säger även vara tillåtet till en viss gräns.

Men jag säger fortfarande att det är bättre att köpa spelen än att få ett "säkerhetskopierat" som kanske funkar en vecka eller två för att sedan bli avstängd från Live. Du måste själv aktivt stänga av live för att inte dom skall kunna kontrollera om det du kör är ok eller ej.
av Xotica
Självklart så ska det diskuteras. (Riktat helt till cybermunk) Första jag undrar över är varför du ändrade ditt inlägg där du skrev med fet stil HAR NU ANMÄLT DENNA TRÅD DÅ DEN HANDLAR OM OLAGLIGHETER Tycker att ifall man måste snygga till ett inlägg i efterhand efter en annan svarat ngt som går emot det man själv skrivit kanske inte borde skrivit ngt från första början utan att tänka till innan.

Fortsätter svara på nästa punkt cybermunk skrivit, Kontroll av XBOX spel genom 3'e partsprogram används för att se att en eventuell kopia är korrekt avstämd med verkligheten så att ingen skada kan ske i xbxo minne samt att det fungerar som det ska ifall det ska spelas. Man använder samma typ av program ifall du vill kolla ett okopierat orginalspel ifall det inte funkar som det ska för att få en diagnos på vad problemet kan vara.

Om man inte köper ett spel så kan man ju inte säkerhetskopiera det så, ja vad menar du där ?

Vad du säger ifall det är bättre eller inte bekommer mej ärligt talat inte. tycker du ska respektera tråden som den är och sluta med dina offtopic utflykter.

Så Cybermunk, har du flashat din xbox lr annan xbox 360 med iXtreme 1.5.1 ifall du inte har det, kan du inte bara sluta skriva här i denna tråden då denna tråden inte handlar om LIVE på ngt sätt. Du får gärna starta en live tråd eller ngt annat om xbox eller sådant men gör det inte här.

//Xo

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]