Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eccy243
Efter att ha provat Spotify nu i några dagar (tack sewe :D ) så tänkte jag dela med mig av lite erfarenheter. Det funkar faktiskt helt okej som verktyg, om man står ut med reklamen mellan var sjätte låt.

Men!
Det funkar bara bra om man har HELT normal musiksmak. Det är väldigt klent med 1990-talsmusik.
Jag blev lite förvånad att man fick nästan 300 träffar på Eddie Meduza.

Halvkända artister och låtar som jag har upptäckt att det finns väldigt dåligt med material av (ursäkta min twistade musiksmak):

La Cream. Inte en enda låt.
Nana Hedin. (Hon som körar åt E-type.) Inte en enda låt.
Sarah Dawn Finer. Ingen känd låt.
Fun Factory. Inte en enda låt.
Melodie MC. Inte en enda låt.
Basic Element. Ingen "klassisk" låt.
Culture Beat. Deras mest kända låt fanns inte.
Sash! Deras mest kända låt fanns inte.
Eiffel 65. Inte en enda låt.
Look Twice. Inte en enda låt.
Maxx. Inte en enda låt.

Någon annan med liknande erfarenheter? Och framför allt, vågar man hoppas på en förbättring?
Användarvisningsbild
av Severin
Det kommer och går artister har jag märkt, ex Metallica har sagt ifrån att vara med (Idioter) men överlag tycker jag att det funkar

Lustigt att det va just dom där du listade :D , dom flesta av dom grupperna/artistena gick varma i bilen jag hade i slutet av -90 talet med en fet stereo :D
Användarvisningsbild
av Gizz
Jag tycker att spotify funkar bra. Min något udda blandning av artister funkar ganska så bra. Mest synth musik som rullar hos mig. Men artister som Cat rapes dog, Nitzer Ebb, Depeche Mode, Yazoo, Front 242 m.fl. finns. Brukar köra nostaligtrip på jobbet. :)
Användarvisningsbild
av Ståhl
Jag har haft spotify nån månad nu.
Finns ganska mycket kul där.
Dock var det lite dåligt att dom lyckades blocka programmet som man kan rippa från spotify med. :(

sök på Various Artist så hittar du mycket kul
av Cicaro
Lyssnar uteslutande på spotify när jag sitter vid datorn, finns det mesta dock tog dom bord en del av tretow, ronny eriksson, death in june, final fantasy osv tyvärr... men är väl bara att hoppas det kommer tillbaka dom säger ju iaf att dom har slutat ta bort musik nu och bara lägger till.. Dessutom saknar jag beatles, men men har ju allt det där på vinyl i vardagsrummet så jag ska inte klaga :) Som bakgrundsmusik vid datorn duger det dock gott och väl :)

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]

Hm. Och med ID.4. Men du avsåg då en[…]

Ganska säker på att någon h&aum[…]