Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

av Volvator
Besiktigade min gamla 242a gick igenom utan anmärkning :D
Nu går den 2år tills nästa Bes, (Är en 76a blev skattefri i år)

MVH Fredde..
Användarvisningsbild
av kez_style
Loner skrev:För första gången i sitt liv idag,
och naturligtvis fick den ett blankt papper med sig därifrån 8)

/L
Vid besikning så kollar dem väl inte om bilen är trimmad? har aldrig besiktat en bil :oops:
av Teemu
kez_style skrev:

/L
Vid besikning så kollar dem väl inte om bilen är trimmad? har aldrig besiktat en bil :oops:
Tror nog att dom kan kolla lite extra bekymmersamt om du tex har en turbo under huven och papprena står det inget om detta. Fast har man bara en programvarutrim så är jag ytters tveksam till att dom kommer att märka det
Användarvisningsbild
av kez_style
Teemu skrev:
kez_style skrev:

/L
Tror nog att dom kan kolla lite extra bekymmersamt om du tex har en turbo under huven och papprena står det inget om detta. Fast har man bara en programvarutrim så är jag ytters tveksam till att dom kommer att märka det
Aiight tack, funderar på trimning av 140 hästaren min... därför orolig för framtida besiktning...
av Teemu
kör du med PPC-dosan är det ju bara ett knapptryck typ så har du original motoreffekt igen. Och efter besiktningen ett tryck till så har du ca40hk extra igen. alltså inget att oroa sig på den fronten på det sättet.
Användarvisningsbild
av Loner
Teemu skrev: Tror nog att dom kan kolla lite extra bekymmersamt om du tex har en turbo under huven och papprena står det inget om detta. Fast har man bara en programvarutrim så är jag ytters tveksam till att dom kommer att märka det
Nä har du "bara" mjukvaru trimmat så har dom ju inget sätt att kolla det, hur skulle det gå till i praktiken.

Men rullar du in med en turbokonverterad motor, eller bytt till större aggregat osv kan dom ju bli lite kinkiga.

/L
Användarvisningsbild
av mane
Teemu skrev:
kez_style skrev:

/L
Det beror väl lite på hur pass mycket som avgasvärderna ändras vid trimningen. Ökar de allt för mycket så börja de säkert "anar ugglor i mossen".

Istället för polering och lackskydd va[…]

Verkstadsbesök idag. Det som påstå[…]

965 -97 Ingen gnista.. (B63)

Borde inte spela någon roll var du tar jord […]

Fick pris på byte av batteri för total[…]