Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Söker en datorkunnig. Vissa gånger när jag startar datorn så försvinner vissa väsentliga ikoner på aktivitetsfältet. Det handlar om ljud och nätverk.
Om jag då högerklickar på aktivitetsfältet, väljer "egenskaper", väljer sedan fliken "meddelandefältet" så ska man där kunna bocka i "Ljud" och "Nätverk". Men dessa är grå-markerade, så jag kan inte bocka i dom. Det har hänt allt mer ofta på senare tid. Härom dagen försvann även ikonen för strömförsörjning, den gick inte heller att bocka i då.

Finns det något jag kan göra? Är så förbannat irriterande.

Kör (tyvärr) Vista om det spelar nån roll.
Ja kör man windows så får man ta sånt skit tyvärr, kör själv windows och det händer mej också ibland typiska buggar som händer på vissa datorer ibland. Nästa dator kommer att bli en Mac eftersom båda mina söner kör med det och har ALDRIG såna fel :-O)
Ja, de får nog bli Mac nästa gång. Eller iaf nåt som e långt ifrån Vista. De e ju fan fler barnsjukdommar än när 850n var ny. :???: Jag laddade precis hem nya drivisar till grafiken, i hopp om att det skulle lösa sig, men icke...
Testa ubuntu :) Hade jättmycket problem med drivrutiner och skit förut sen gick jag över till Ubuntu(vilket dessutom är gratis), och dyker det upp något fel så kan man nästan garanterat hitta svaret via google för att någon haft exakt samma problem och programmerat ett script till det. :)

Testa att ladda hem det(lagligt så klart) och bränn ut så kan du starta upp ubuntu från skivan och känna efter om du "kan leva med det" är dock väldigt segt via skiva men det fungerar :)
Märkligt, jag har kört Vista Ultimate sedan releasedatum....jag har inte installerat om datorn en enda gång sedan dess, och jag har inte haft ett enda problem, datorn har inte hängt sig en enda gång (pratar om riktiga hängningar, visst den kan stanna ibland och tänka länge men den vaknar alltid till liv igen). Vista är fullständigt överlägset XP på den fronten, och Mac.....nä efter att ha gjort examensarbetet på macosX så har jag lovat mig själv att aldrig göra en mac igen, sämre operativsystem får man leta efter, till och med amigans AmigaOS 1.3 va ju vassare...... (jag är medveten om att det kan ha gjorts framsteg även på mac-fronten, men år 2000 var det så urbota dåligt att det inte ens förtjänade att överleva, nu pratar jag om att använda datorn lite avancerat, vi byggde nätverk med windows, linus, mac och Solaris, där varje burk skulle kunna ominstallera OS på de andra eller ominstallera programvaror. Dessutom skulle de kunna köra som ren terminal mot en windows server.)
Motoroljenivå

Jag bytte oljestickan på en V60AWD D4 fö[…]

Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.