Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av alex960
Tomas88 skrev:Ja det håller jag med om.
Har du polisanmält?
har tyvärr inte gjort någon polisanmälan tidigare men ska göra en imorgon
Användarvisningsbild
av DogWalker
En grej vore att fixa 2 st strålkastare med ljusvakt, någon kommer nära och bilarna lyses upp. Dyrt och onödigt, men kanske en bra idé ändå om det är svårt att få tag i förövaren.

Hoppas du får nån hjälp från polisen, och att det löser sig.
Användarvisningsbild
av falcon
Jag hade satt upp en kamera, om det inte är för långt en wabbkamera med rörelsesensor då kan du få ett sms med bild när ngt rör sig, kanske hinner springa ut och ta personen på bar gärning.
olagöligt eller inte om personen får se ett kort på sig mitt under "akten" så borde han/hon bli spak
Användarvisningsbild
av cybermunk
Hur har du fönstermöjlighet i trakten kring där du har bilen? om det finns ett fönster i direkt anslutning sätt dig där och uggla du kan inte annat än få en ordentlig FULLTRÄFF, och kommer han då och nekar då e det bara att lämna bevisen vidare till högre instans. Löser inte detta problemet så larma bilen med slingor runt hela bilen. Larma ALLT som går att larma.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ok Brainy...no problem :wink: :) .

då har jag en annan idé....

Grabba tag i killen & ge honom en stor kram !!! Det är säkert närhet & omvårdnad han är i behov av...en manlig förebild kanske....
Kanske kan man se om det finns någon samtals terapeut som kan lyssna på honom.....

Skämt åsido... vetefan vad en ansvarsfull familje far skall göra som inte är olagligt & just om man inte vill skita ner sig själv & riskera åtal ...

Iom att man i princip inte får skydda familj & egendom i Sverige så står man sig ju slätt då sådant här händer....väldigt synd men tyvärr sant.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Ah vad fan...nu vet jag :)
Varför inte skämma ut honom ?!?
Varje gång man ser killen så springer man fram eller hoppar ur bilen samtidigt som man fjollar till det nåt utav bara fan... & ropar högt & tydligt med så ljus röst som möjligt samtidigt som man springer & vickar på häcken "Yiiihoooo... äääälskliiing...yiiihoooo".... när man sedan kommer fram så omfamnar man killen & håller fast en längre stund :D :D :D
Detta bör ju naturligtvis göras där det kan betraktas av andra människor...så många som möjligt....mataffären funkar säkert kanon :D :D :D
Användarvisningsbild
av alex960
tja det är kanske en metod,,,,,eller inte. ska se om man kan sätte en webcam i garaget då jag tyvärr inte har fönster möjlighet till parkeringen,,,visst jag kan ju städa mitt garage oxå men jag ändå två bilar just nu så en av dom blir drabbade ändå
Välkommen ut i trafiken

Varit ner och fått igång kylan i bilen[…]

Den borde ju verkligen fått heta ID.7. Ja […]

Icarsoft cr max och Biltemas dosa för Volvo.

Ett körnslag och en vänsterborr så[…]