Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

eccy243 skrev:
Fluffen skrev:Bromsslangarna ska ju alltid krångla när man ska byta dem. :evil:
Då är hemligheten, i prio-ordning: Värme. Vilja. Våld. :twisted:
Haha men är ju gummiklädda...värme o gummi måste ju betyda att det :wink: smälter
Cornelia skrev:
eccy243 skrev:
Fluffen skrev:Bromsslangarna ska ju alltid krångla när man ska byta dem. :evil:
Då är hemligheten, i prio-ordning: Värme. Vilja. Våld. :twisted:
Haha men är ju gummiklädda...värme o gummi måste ju betyda att det :wink: smälter
Det som brukar hända med bromsslangar är att i övergången mellan bromsör-bromsslang så rostar nippeln på bromsröret fast. Den måste man loss med om man ska byta slangen. Och om de sitter fast, och man bara tar i så kommer en av två saker hända. Mest troligt så drar man av nippeln, vilket gör att man måste byta hela bromsröret. Eller så kommer nyckeln att slinta på nippeln, så att densamma blir rund. Vilket också oftast betyder att man måste byta hela röret. :wink:

Så, när det sitter som saaaatan, så måste man värma. :twisted:
[/quote]Det som brukar hända med bromsslangar är att i övergången mellan bromsör-bromsslang så rostar nippeln på bromsröret fast. Den måste man loss med om man ska byta slangen. Och om de sitter fast, och man bara tar i så kommer en av två saker hända. Mest troligt så drar man av nippeln, vilket gör att man måste byta hela bromsröret. Eller så kommer nyckeln att slinta på nippeln, så att densamma blir rund. Vilket också oftast betyder att man måste byta hela röret. :wink:

Så, när det sitter som saaaatan, så måste man värma. :twisted:[/quote]

Meeeeeeeen då....låter inget skoj alls. Kanske man måste införskaffa bromsrör med en gång då... :-(O)
Ibland hatar jag att vara beroende av bilen!!!
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]