Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tomas88
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3159100.ab

Hoppas ingen misstolkar detta inlägg, för jag har inget emot Saabägare.

Jag satt och läste artikeln ovan och läste att mördarna i fråga körde en Saab 900.

Är det bara jag som tycker detta eller är det inte nästan alltid så att vid rån osv så används alltid Saabar.

Är det för att de är så lätta att stjäla? Leif GW Persson (professor i kriminologi och med i tv3s efterlyst) sa en gång att gamla Saabar kan man ju bryta upp med tumnageln :D . Tycker jag var mycket roligt när jag hörde de.
Användarvisningsbild
av Claes74
gamla saabar med h motorn var väl inte svåra att fixa tändningslåset på om jag inte missminner mig, 90 års modell är en sådan
av matzen10
Japp, en kompis gamla SAAB 900 gick att starta med en 10-öring som man tryckte ned litegrann i tändningslåset och vred om.. ;-)

Det bör väl ha varit en årsmodell kring 86-88 om jag inte missminner mig..
Tänk att det funnits 10-öringar :-))

Nå, Brainded; hur ska du förklara SAAB vs. kriminaliteten nu då?? :lol:

M V H
---> Matz
Användarvisningsbild
av vetten
Nej men dom är ju billiga att köpa så pundarna köper dom, men själv tycker jag att dom flesta pundare kör en Ford Sierra elller har jag sett så fel ?:-/ Dom är ju ännu billigare :mrgreen:
Användarvisningsbild
av Brainy
Gamla saabar, t.ex. gamla karossens 900 sägs vara groteskt lätt att stjäla. Tumnageln var väl att ta i men har du väl knäckt tändningslåset så går det att starta med tumnageln sen.

Ang. lite stöldsäkrare saabar och då t.ex. nya karossens 9000 så är ju den ändå känd som sveriges mest vanliga rånarbil. Det utgår jag beror på att bilen är tillräckligt gammal för att stöldskyddet ska gå att knäcka tämligen enkelt för någon som vet hur man gör (även om inte glasspinne räcker längre) tillsammans med att det är riktigt bra prestanda i de flesta av dem.
Det är alltså mer upphetsande att fly från polisen i en 200-225hk 9000 än en 740 med en b230.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Fraz
Brainded skrev:Gamla saabar, t.ex. gamla karossens 900 sägs vara groteskt lätt att stjäla. Tumnageln var väl att ta i men har du väl knäckt tändningslåset så går det att starta med tumnageln sen.

Ang. lite stöldsäkrare saabar och då t.ex. nya karossens 9000 så är ju den ändå känd som sveriges mest vanliga rånarbil. Det utgår jag beror på att bilen är tillräckligt gammal för att stöldskyddet ska gå att knäcka tämligen enkelt för någon som vet hur man gör (även om inte glasspinne räcker längre) tillsammans med att det är riktigt bra prestanda i de flesta av dem.
Det är alltså mer upphetsande att fly från polisen i en 200-225hk 9000 än en 740 med en b230.

mvh
Anders
Och där hadde vi vet rätta svaret!...
Fraz
Användarvisningsbild
av Guligan
Det är ju så he-tes enkelt att ta sig in i Saabarna dessutom...
av Lövet
Glasspinne är överdrivet men min bror och jag lyckades utan några som helst tidigare stöldkunskaper starta en o.g. Saab 900 -91 med hjälp av en vanlig hushållssax.
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]