Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av jojjeblom

Har alltid varit intresserad av fartyg/maskiner/bilar mm denna tråd får bli om fartyg i storm, otroligt vilken kraft moder natur har, vi har inte ett jota att sätta emot när hon vill jäklas.

Den andra videon kan ni nog köra utan ljud der gjorde jag iaf, enligt knapphändig info hade även fartyget fel på huvudmaskineriet vid tillfället, därför dess ostadiga uppförande :o .
Användarvisningsbild
av DogWalker
Samma intresse här Jojje. Ångrar litegrann att man inte följde drömmarna när man var yngre, fast det hade väl lite med betyg att göra också. :lol:

På den andra länken med kryssningsfartyget kan det inte ha varit kul, jösses va hon rullade i vågorna.

Men kolla här, mit bidrag. Ett Containerskepp i storm, en liten bit in i filmen så filmar han inne i båten, längs en lång korridor. Snacka om flexibillitet... 8)

http://www.youtube.com/watch?v=NE_ri8Pk ... re=related
av Lövet
Undrar hur mycket som är kvar av inredningen i kryssningsfartygen i film två? Skeppet rullar ju närmare 45 grader sida till sida. Brrr, måste ha varit fruktansvärt därinne.
Användarvisningsbild
av jojjeblom
andreas_lofgren skrev:Undrar hur mycket som är kvar av inredningen i kryssningsfartygen i film två? Skeppet rullar ju närmare 45 grader sida till sida. Brrr, måste ha varit fruktansvärt därinne.
Jo det ser riktigt otäckt ut, tycker inte det ser långt ifrån att hon kunde slagit runt i vissa lägen :shock: .
Användarvisningsbild
av Bosa
jojjeblom skrev:

Har alltid varit intresserad av fartyg/maskiner/bilar mm denna tråd får bli om fartyg i storm, otroligt vilken kraft moder natur har, vi har inte ett jota att sätta emot när hon vill jäklas.

Den andra videon kan ni nog köra utan ljud der gjorde jag iaf, enligt knapphändig info hade även fartyget fel på huvudmaskineriet vid tillfället, därför dess ostadiga uppförande :o .
Hittade nån info om att en våg träffade skeppet och vatten letade sig ner till elektroniska prylar, efter det påbörjades försök att starta motorerna. Lite nervöst kan jag tänka mig. :D
Användarvisningsbild
av Lazydogmic
Många år sedan åkte jag med ånedinlinjens lilla baltikstar tror jag den hette, i 24 sekundmeter = storm.
Det var inge kul. :cry:
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Lazydogmic skrev:Många år sedan åkte jag med ånedinlinjens lilla baltikstar tror jag den hette, i 24 sekundmeter = storm.
Det var inge kul. :cry:
Det kan jag tänka mig.
Bränslesystem v70 awd -97

Hej. Har bytt bränslerören på tank[…]

Jaha, bilen fryser tydligen trots att det är […]

Glädje och kul att så många v&ari[…]

Får undersöka om jag hittar någon[…]