Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lilleman
hej jag är nyfiken på hur många mer än jag som hade lätt mc
när ni blev 16år.

jag fick mitt mc-körkort lagom till skolavslutningen i 9an
och åkte suzuki gp 125 vid 18-år blev det honda cb 750k och sen har det rullat på med några kawasaki 900 och nu åks det glidare suzuki 1400 intruder :D mvh/roger
Användarvisningsbild
av Nexus
ganska dött här inne :wink: jag hade inte det :( åkte moppe ganska länge :D sen blev det bilkörkort när man blev 18 (D)
Men efter att ha åkt bakpå med morbror i sommras så funderar jag starkt på att gå ta båge kort. Vad kan det kosta i runda slängar med ett båge kort?? Körningen ska inte vara några problem men teori gillar jag ej :(
Användarvisningsbild
av lilleman
har ingen aning vad det kostar idag men en arbetskamrat tog mc-kort 2006 jag skall höra med honom vad det kostade. det är gottigt att ta bågen en fin sommardag och glida omkring :D en tur längs kusten
en ljummen sommarkväll är jäkla gottigt.

gott nytt år och ha en trevlig kväll (BE)

mvh/roger

kolla på expressens hemsida där ska finnas lite körkortsfrågor på mc
jag tog mitt hojkort 83 så frågorna har nog ändrats en del
då ha fanns ett moment på uppkörningen som kallades garagesväng som kunde vara lite knivig men den är borttagen sen ett eller två år tillbaka
kör hårt grammse :D
av gonilvolvo
En Zundapp KS 125 hopplock.
Ramen var en -72 sedan var det lite olika årsmodeller.
En sommar rasade lådan 30 mil hemmifrån. Vi puttade hem hojen med kompisens Honda 125a. Var väl uppe i 90 på raksträckorna men det är ju preskiberat nu för tiden.
Köpte en begagnad motor via gula tidningen. Den hade suttit på en Cresent compakt innan. :shock: .

Den gick bättre än polarnas nyare hojar i varje fall.
av Amarace
Hade en RD 125 (den äldre tvåcylindriga varianten), dock inget MC-kort. Men det gick bra att köra ändå, o den gick bra som attan. :)
Användarvisningsbild
av A80TD
Hej!
Jag hade 125:a. Tror jag hade hunnit bli 17. Det var en Honda CB från -80. När jag hade fyllt 18 blev det en CB 650-80 i stället och året därefter var det dags för en CBX-78. Få se.... det är drygt 22 år sedan. Usch vad åren går...
I slutet på 80-talet fick CBX-motorn ett nytt jobb i ett ISR-chassi. Hade den inte klar för gatan förrän nåt år in på 90-talet. Har kvar den fortfarande men i malpåse sedan säkert 10 år i brist på lokal och tid :cry:
Användarvisningsbild
av lilleman
cbx-en är en av de fräckaste hojarna från den tiden
har funderat mycket på en sån :P mvh/roger
Användarvisningsbild
av Fastmoving?
Jag tog lätt-mckortet sommaren efter nian, var rätt kul att lagligt köra ifrån kompisarna som håll på med sina trimmade moppar....
Körde till skolan första dagen på gymnasiet, var många som tittade både en o två ggr på token som kom gående med skinnställ....

Hade en Suzuki TR125, körde med den i 2år till tung-mckortet var i min hand, tog då över morsans CB500. Hade den i några år tills jag fick en ingivelse och köpte en ny Yamaha XJ 600 Diversion, -99 var detta och den motorcykeln har jag kvar ännu, kört ca 2900 mil med den hittils.
av Frownlayer
Jag tog det när jag var 16 med. tyvärr så fyller jag år sent så jag hann inte med att ta det samma år men så fort som nästa år kom så tog jag kortet.

Jag hade en Yamaha RD 125 lc -83, som var uppborrad till 132cc, effektkrök, och planad topp. den maxade 155 km/h, och kunde ryka däck som bara den. Sen hade jag en värmeskyddsplåt som inte många har sett heller, den var hemmagjord i rostfritt polerat stål.

hittade ett kort här på den.Bild
av NCR
Jag håller på att ta det nu (eller inte just nu med tanke på att det är vinter men i alla fall) och hittils har jag lagt ut i runda slängar 10.000:- på det.

Läs mer på http://fludrik.blogg.se/hojkort

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]