Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av vetten
Det finns ju ett alldeles utmärkt program som man kan ladda ner till sin TomTom eller annan gps-enhet som varnar för kameraskåpen, man kan själv ställa in hur långt före skåpet som man vill bli varnad, man kan ju också se hastigheten som råder på sträckan sen gäller det att man hela tiden uppgraderar enheten så att alla kameror finns med http://www.poidatabase.se/links.htm http://www.navigon-user.dk/news.php) ni kan ju kolla in dom här länkarna. Jag har själv det i min pda med tomtom och det har hittills funkat utmärkt :)

vetten
Användarvisningsbild
av Brainy
Tänk bara på att när ett gammalt kameraskåp väl är aktiverat så håller sig polisen i närheten och kan då mycket väl stå med laser.

Mellan Gävle - Uppsala står de nästan alltid med laser mellan skåpen.

/Anders
av V40ThoppE
kolla in adteknik.se, de har en liten pryl som heter activegps som har alla kameror i europa loggade, sen piper den när du har 400 meter kvar till stolpen. jag har en och den funkar klockrent
av Seafront
Pratade med en person som är mycket väl informerad om de nya kameraskåpen som styrs från Kiruna.

Det kommer att anställas fler handläggare än beräknat och riktiga poliser ingår i personalstyrkan, det är bara poliserna som har mandat att bötfälla personer som fastnar på bilderna.

Skåpens radarfunktion är ruskigt bra, den mäter och håller reda på 20 fordon samtidigt.
av matzen10
V40ThoppE skrev:kolla in adteknik.se, de har en liten pryl som heter activegps som har alla kameror i europa loggade, sen piper den när du har 400 meter kvar till stolpen. jag har en och den funkar klockrent
Japp, och billig i inköp(tycker jag). Tyvärr ser den "billig" ut i utförandet oxå, vilket fått mig att avstå hitills.

---< Matz
Användarvisningsbild
av Phantom
Åker ocskå ganska ofta förbi "skåpen" mellan Uppsala-Gävle (sthlm-hofors) och dessa är sällan apterade. Vad man ska akta sig för är att även dessa skåp kan utrustas med de nya "tele"teknik kamerorna. Men det får man ju info m när det sker :wink:
Användarvisningsbild
av Role
hotdog skrev:hej på er, jag är ny på forumet och detta blir mitt första inlägg.... Läste med intresse denna tråd och såg tillfället att fråga nått jag länge undrat: Hur klarar man sig från kamerorna (och även polisens egna laserpistoler) om man tar rygg på någon annan som kör för fort?? klarar kameran av att få fast flera bilar som kör för fort i en relativt tät följd?
läs forum Allmän Bil-diskussion reggplåten. :lol:
En ganska vanlig 245:as liv

Kul att läsa om dina äventyr med bilen![…]

Laddbox

Det fungerar utmärkt att ladda i ett "va[…]

Automater verkar generellt ha lägre dragvikt.[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]