Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Brainy
Hej.

Gick ut till bilen, kopplade på släpvagnen och körde iväg... Allt detta med digitalkameran runt handleden, trodde jag. Någonstans på vägen har jag tappat min 6mån gamla Canon ixus 60 :cry:

Det har nu gått en månad och det är fortfarande ingen som lämnat in den så med semester i antågande så måste jag nu köpa en ny.

Jag funderar då på efterföljaren till min gamla, Canon Ixus 70 som känns mycket prisvärd just nu! http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010106598 Lägg till ett 2gb minneskort och jag har den ändå hemma i min hand för under 2400kr!

Vad tror ni om denna? bör jag titta på någon annan modell/märke istället?

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Aldrig funderat på en systemkamera?

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Jo, men den går inte ner i bröstfickan.

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Loner
Nä det är sant...
med det argumentet är det svårt att sälja in en systemkamera...

/L
Användarvisningsbild
av Brainy
Verkar inte vara någon som har något bättre förslag eller ens en kommentar.

Hade hoppats att någon skulle komma med förslag om fuji's så jag fått vela och läst på ett tag till ;)
Beställer en ixus idag. Dock lånar jag gärna Loners systemkamera när jag åker till afrika om några veckor för zoomens skull ;)

Skämt å sido, då blir det nog att ta med "vanliga" systemkameran och sen köra fotona i negativscannern (11mpxl)

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av jihed
Kolla runt lite på http://www.prisjakt.nu vett ja. Där brukar det vara många som har synpunkter på saker.
Användarvisningsbild
av Loner
Brainded skrev:Dock lånar jag gärna Loners systemkamera när jag åker till afrika om några veckor för zoomens skull ;)

Skämt å sido, då blir det nog att ta med "vanliga" systemkameran och sen köra fotona i negativscannern (11mpxl)

mvh
Anders
Javisst, får jag följa med så tar jag naturligvis med mig mitt 70-300 bildstabiliserat...

/L
Användarvisningsbild
av Nicke73
Tjena

Tror du blir mycket nöjd med ixus. Själv har jag en ixus 700 och som har 2 år på nacken men är fortfarande väldigt nöjd med bilderna + storleken.

Tog 462 bilder nu förra veckan på Gotland och en film på 1 min på ett 2 gigs kort.

Nicke
Användarvisningsbild
av Brainy
Nicke73 skrev:Tjena

Tror du blir mycket nöjd med ixus. Själv har jag en ixus 700 och som har 2 år på nacken men är fortfarande väldigt nöjd med bilderna + storleken.

Tog 462 bilder nu förra veckan på Gotland och en film på 1 min på ett 2 gigs kort.

Nicke
Hej!

Låter bra! Den ligger nu i postens händer. Hade ett 1gb-kort till min ixus 60, beställde ett på 2gb nu när jag ändå höll på.

mvh
Anders

synd att XC60 inte har amber-ventilerat nappa -l&a[…]

Igår tvärnitade bilen igen pga "ko[…]

Tid för service - volvo s60 2017

Jag förstår det som att serviceindika[…]

Aldrig något problem med själva bilen m[…]