Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Har precis köpt mig en ny V70 MY14 med bland annat High Performance ljudsystem. Jag har upptäckt ett ganska irriterande problem när jag spelar musik från Spotify/YouTube från min iPhone via bluetooth. Problemet är att det kommer endast ljud från de högra högtalarna i bilen. Det fungerar varken med min frus iPhone 5 (iOS7) eller min egna iPhone 4S (iOS7). Ljudet är perfekt om man byter till Radio, så det är inget fel på högtalarna i sig. Jag ska försöka med en annan telefon (typ Andriod) för att se om problemet kanske har med mjukvaran i våra iPhone's att göra. To be continued... Men om någon annan har haft eller känner till detta problemet, skulle jag uppskatta att ni vet hur man kan komma tillrätta med problemet.
Orsaken till problemet hittat och fixat! Efter att ha provat med en Android telefon och fått det att fungera, så förstod jag att det måste vara något med iPhone att göra. Efter en stunds letande, så hittade jag under Inställningar -> Allmänt -> Hjälpmedel, rubriken "Hörsel". Där finns en slidebar för Mono ljud där min (och frugans) stog helt till höger (H) !? Efter att ha justerat denna till mitten, så fungerar det som det ska!

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]

Har fått felkod P2600 "Powertrain coola[…]

Andelen bilister som behöver dra ett skote[…]