Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av llesrof
Igår när jag var på väg hem från jobbet lyssnade jag på musik i bilstereon (HU850) som vanligt. Jag har ett iPod-interface från Groom Audio och det är inkopplat på CD-växlaringången. Plötsligt tystnade musiken och på displayen stod det "6 CD", alltså den interna CD-växlaren. Jag fann det hela en smula märkligt men tryckte på CD-knappen för att växla över till iPoden igen. Idag när jag startade bilen så gick radion igång. När jag parkerade igår hade jag lyssnat på iPoden.

Jag påbörjade min färd men plötsligt, i höjd med en fartkamera bytte stereon källa till intern CD-växlare. Jag bytte tillbaka och fortsatte min färd. Jag stannade för att handla och när jag körde vidare så startade iPoden som vanligt bara för att några sekunder senare tystna och radions P2 började spela. Åter igen bytte jag över till extern CD-växlare och iPod. På exakt samma ställe som tidigare, alltså vid fartkameran, skiftade stereon till intern CD-växlare. Jag bytte tillbaka men en stund senare hände samma sak igen. Denna gång var det ingen fartkamera i närheten. Åter igen ändrade jag tillbaka och klarade mig utan missöden ända hem.

Vad är det som händer med min stereo?
av llesrof
Jag motionerade väljarratten idag innan jag åkte till jobbet. Funkade hela vägen dit och när jag skulle åka hem så stod den kvar på extern växlare/iPod. Fungerade hela vägen hem också.

Problemet med NorthVolt var att de skalade upp k[…]

Här påstås också att P2600 […]

Fått mina nya däck och fälgar mont[…]

V90 -18 T4 Tickande ljud 1500 rpm

Kan vara intressant att veta mätarställn[…]