Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av vanten06
Va tycker ni om denna GPS:en en kompis till mig köpte en sånn å tyckte den funkade bra, eller finns det bättre för max 4000? Den varnade för fartkamrer kanon å hade mp3, pek skärm, blåtand, massa matställen affärer bilvärkstäder hotel mm inprogrammerat och telefonnummer till alla. Hade en massa inställning möjligheter.
Blir nog en sånn på torsdag om ingen har några avslöjande om den

http://www.mitac.se/product_gps_mio_C510.htm
Användarvisningsbild
av Jocke S.
Kan inte direkt sätta mitt liv på om något är bättre!

Men, jag kan berätta min historia. Strax innan semesterresan hade vi inbrott i bilen! Tyvärr glömde jag kvar GPS'en (MIO 268 + TMC-mottagare) i bilens handsfack då jag lämnade den i bostadsområdets flerbilsgarage!
Eftersom att jag var i stort behov av en GPS under den kommande resan, och ej hade råd att slänga ut 4.000:- på en ny (likvärdig), bestämde jag mig för att testa Telias nya navigator som via "blåtand" ansluts till mobilen.

Efter att ha kört runt i landet med denna "lilla" mojäng, som man enkelt gömmer i fickan då den inte används, blev jag glatt överraskad!
Enda minuset jag kan se, jämfört med MIO 268 är att på mio'n kunde jag se hur långt jag hade kvar på den planerade resvägen, vilket jag inte kan med Telias navigator. Dessutom uppdateras kartorna på Telia's 4 ggr/år. mot mio's 1ggr/år.
Användarvisningsbild
av JackyT4
en polare till mig har en sådan.
den fungerar felfritt och är mkt mkt prisvärd..
så om jag vore du skulle ja klippa till :wink:
av vanten06
JackyT4 skrev:en polare till mig har en sådan.
den fungerar felfritt och är mkt mkt prisvärd..
så om jag vore du skulle ja klippa till :wink:
Det låter bra, blir en sånn.
av vanten06
Beställd nu :D
av frasse72
Köpte en C710 i veckan. Fungerar perfekt!

Mvh Lars
av vanten06
frasse72 skrev:Köpte en C710 i veckan. Fungerar perfekt!

Mvh Lars
skilnaden är att du får lite mer inbyggt minne lite fler tillbehör och TMC, vilket jag också kan köpa till (TMC alltså)
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
läste tråden här å vart lite intresserad av Mio modellen! Dock undrar jag, angående c510, hurvida jag kan ladda på med flera kartor? d.v.s minnet!
kollade inte på http://www.outdoorexperten.se/Default.a ... ctID=10411 där det stod "INGÅR Europakarta på DVD, 24 länder totalt."

Eftersom den har USB så langar ja bara in skivan i data o.s.v, men måste ja då offra de nordiska länderna för att få plats me de nya, eller måste ja köpa till något extra minne för typ 1000 kr?
Användarvisningsbild
av vetten
Du kan väl köpa till ett SD-kort och lägga in fler kartor på, ett 2GB-kort kostar väl runt 500:- och ett 1GB-kort c:a 300:- det står ju att du kan expandera minnet med ett SD-kort

vetten
Användarvisningsbild
av Silver.Swe.
vetten skrev: det står ju att du kan expandera minnet med ett SD-kort

vetten
ja uppenbarligen hade ja inte upptäckt d...

men tack för svaret!

några andra tillbehör som rekomenderas? typ extra antenn o.s.v? om det är värt det vill säga..
Vaccumslangar till 940

Ja, man kan köra med silikonslang.

Har precis avslutat ett litet test, drog en hjulmu[…]

Ford hobby husbil chassinummer

Kom ihåg att du måste göra en reg[…]

Hej! Har plockat ut inredningen i bagaget på[…]