Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av kiosko
Var in på volvo för ett tag sedan och frågade efter en adpter så att jag kan installera en vanlig stereo i bilen istället för volvos hu-655. Killen gav mig en som jag skulle prova men den passade inte ens nästan. Jag gick tillbaka och fiken annan enklare version som passade men då funkade inte högtalarna som dom skulle. Killen sa att det hade med mjukvaran i bilen att göra, men att det tydligen inte fanns någon adapter som passade till min bil. Att den sulle vara "för ny". Har en S40 T4 -03. Är det någon som har bytt stereo i liknande bil som vet om det finns en adapter eller inte för jag tycker att de låter konstigt. :roll:

Det är klart att man kan ju alltid byta ut alla högtalare till något som inte är volvo å på så vis få ditt en annan stereo men det är ju en hel del jobb och kostar ju en hel del. Så snälla om de finns någon som har en lösning på mitt problem. :lol:
av Fartdåre
Har ingenting med någon mjukvara att göra. Mest inkompetens från försäljaren du pratade med tror jag...
Du behöver en adapterkabel som omvandlar volvokontakten till en ISO som passar eftermarknadsstereo.
Har du orginal slutsteg så behöver du också en adapterkabel för att få lågnivåsignal till steget.
Alla seriösa bilstereobutiker fixar det lätt.
230fk går snålt

Skulle tro det är 984 box jag har

Motorbyte Volvo 240

Jag har gjort ett ""hittepå" […]

Fel centerhögtalare?

Felbyggda Volvo är inte så ovanligt , b[…]

Kan ta bild sen när jag kommer hem. Känn[…]