Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Jimpiz
Radion på V40n vill inte fungera 2003a

Bild

trycker jag på on/off så står det OFF på displayen trycker jag en gång till så blir den bara svart som om den var avstängd. vad kan det bero på?
av Jimpiz
Jimpiz skrev:Radion på V40n vill inte fungera 2003a

Bild

trycker jag på on/off så står det OFF på displayen trycker jag en gång till så blir den bara svart som om den var avstängd. vad kan det bero på?
ingen som vet vad felet kan vara??
Användarvisningsbild
av Driver64
Jag googlade lite snabbt och hittade en tråd på Volvo-forums.com som liknar ditt problem (jag är dock inte säker på att du har samma radio):

http://www.volvo-forums.com/t7040-enter ... hu-605.htm

Enligt den tråden har radion låst sig efter att någon matat in fel kod mer än tre gånger. För att kunna försöka igen med inmatning av kod så verkar det som om man måste ha nyckeln i radioläget (1) i två timmar (!) innan man kan försöka igen. Bara att sätta sig med en god bok i bilen då om man inte kan lämna den obevakad...
av Jimpiz
Driver64 skrev:Jag googlade lite snabbt och hittade en tråd på Volvo-forums.com som liknar ditt problem (jag är dock inte säker på att du har samma radio):

http://www.volvo-forums.com/t7040-enter ... hu-605.htm

Enligt den tråden har radion låst sig efter att någon matat in fel kod mer än tre gånger. För att kunna försöka igen med inmatning av kod så verkar det som om man måste ha nyckeln i radioläget (1) i två timmar (!) innan man kan försöka igen. Bara att sätta sig med en god bok i bilen då om man inte kan lämna den obevakad...
så motorn får inte vara på?.
av Frigge
Jo motorn kan vara igång men stänger du av den börjar tidräkningen om på nytt. Oftast är det bästa sättet att låta bilen stå med radioläge på bara.

/Fredrik
av Jimpiz
Frigge skrev:Jo motorn kan vara igång men stänger du av den börjar tidräkningen om på nytt. Oftast är det bästa sättet att låta bilen stå med radioläge på bara.

/Fredrik
jag körde ju med bilen i typ 2½ timme utan att stänga av motorn, prövade att sätta på radion igen dagen efter. men samma fel var då fortfarande kvar
Användarvisningsbild
av Driver64
Som jag har förstått det hela så måste du ha bilen igång minst två timmar och sedan, utan att stänga av bilen, mata in säkerhetskoden som låser upp din radio. Hur detta går till borde stå i din instruktionsbok.
av Frigge
Alternativt har du radioläge på så lång tid som det tar tills Code står i stereodisplayen o sen slår in rätt kod. OBS stäng INTE av stereon INNAN code visas, då börjar tidräkningen om från 0 igen.

/Fredrik
av Jimpiz
Frigge skrev:Alternativt har du radioläge på så lång tid som det tar tills Code står i stereodisplayen o sen slår in rätt kod. OBS stäng INTE av stereon INNAN code visas, då börjar tidräkningen om från 0 igen.

/Fredrik
när radion är på. är det svartskärm eller ska det stå OFF på displayen
jag har ju ingen knappsats till radion, hur slår man in koden. det kanske står i bruksanvisningen med
Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]

Styrströms kortslutning

Ja men jäklar vilka lampor! :-o

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]