Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av djrogga
på min 960 -91,det går en din-kabel från stereon som försvinner någonstans.......
Användarvisningsbild
av kebabpizza
Volvo brukar gömma slutstegen under främre passagerarsätet (iaf på 850 och framåt).
På 940/960 har jag dock för mig att det sitter inklämt i instrumentpanelen bakom stereon någonstans?
av tktrafik
På de 960 jag haft, har alltid originalmomterat slutsteg suttit alldeles i närheten av rattstången. Lossa panelen under ratten , så ser du det direkt! Lycka till :)
av djrogga
Fel Fel Fel.......har hittat dessa små rackare....2 st stereo steg sitter bakom plastpanelen vid framdörrarnas nedre gångjärn kan man säga...... Clarion prylar,bort med original bandaren och i med en JVC Kameleont (motor front stereo) som viker in sig och blir svart front när man stänger av....snyggt och coolt!
Då tar man steget i cd:n till dörrarna och original stegen via aktivt delningsfilter till en smidig lättdriven baslåda med principen orgelpipa.
Snyggt ljud som inte syns.....!!
Användarvisningsbild
av sthlm
djrogga skrev:Fel Fel Fel.......har hittat dessa små rackare....2 st stereo steg sitter bakom plastpanelen vid framdörrarnas nedre gångjärn kan man säga...... Clarion prylar,bort med original bandaren och i med en JVC Kameleont (motor front stereo) som viker in sig och blir svart front när man stänger av....snyggt och coolt!
Då tar man steget i cd:n till dörrarna och original stegen via aktivt delningsfilter till en smidig lättdriven baslåda med principen orgelpipa.
Snyggt ljud som inte syns.....!!
2st stereosteg? Låter inte som original men det kan ju kvitta när du löst det hela!

Men jag är lite nyfiken på vad du menar med orgelpipa?
Kan det månne vara en variant på kvartsvågshögtalare du skall försöka dig på i en bil.
Om så är fallet så skulle det vara intressant att höra hur du lyckas.

https://youtu.be/afO3Hz90ulk

Verkstadshandbok

Har en s40 2004, söker verksdadshandbok p&ari[…]

Lyftare 2,4, B5244S4

Hej Någon som har koll på vart man k&o[…]

Rengjort och kört några mil idag. Torrt[…]