Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bbenderman
Är det lika stor subwoofer i den som V70? Har den högtalare i hattyllan?
Vet att den har samma dörrsidor som V70 men premium borde vara ganska bra ljud i s60.
Ska inhandla en andra bil och Är sugen på S60 kravet är premiumljudet.
av S.t.r.a.n.D
bbenderman skrev:Är det lika stor subwoofer i den som V70? Har den högtalare i hattyllan?
Vet att den har samma dörrsidor som V70 men premium borde vara ganska bra ljud i s60.
Ska inhandla en andra bil och Är sugen på S60 kravet är premiumljudet.
Går det att montera sub i S60?? Citerat från Volvo: "För att ytterligare förbättra ljudåtergivningen i basregistret i V70, V70 R och XC70 erbjuder Volvo en subwoofer. Subwoofern ger ökad dynamik samt en kraftfull och djup bas som höjer ljudupplevelsen markant. Subwoofern monteras under golvet i bagageutrymmet. Montering av subwoofer kräver att bilen är utrustad med antingen Premium Sound eller High Performance Sound från fabrik." Står inget om S60.

Jaa, S60 har högtalare i hatthyllan. Skillnaden mellan S60 och V70 är att S60 har ganska stora högtalare i hatthyllan medan V70 har väldigt små i D-stolparna. Kanske därför man endast kan montera sub i V70 för att kompensera...

Jaa det är väldigt bra ljud. Har tidigare haft en S60 -01 med Premium Sound och det lät riktigt bra. :D
av JohnB
Jag har premium sound i min -02 också och det är bland det bästa fabriksmonterade jag lyssnat på. Blir kanske lite överansträngd klang om man vill spela riktigt högt men det finns ju som sagt inga genvägar till det perfekta ljudet och det är ju faktiskt en bil i första hand :wink: .

/John
Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]

Hej! Jag funderar på att byta maskin i min […]

Verkstadshandbok

Det finns två handböcker till modell&ar[…]