Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Ja precis som rubriken säger så söker jag ett kopplingsschema för en HU-650. Eller har Volvo varit så snälla så att det finns en lapp med schema klistrad på själva stereon?

Och när jag ändå håller på, är det separata kablar från stereon till högtalarna i framdörrarna, alltså en kabel för mellan och en för diskant eller sker det en förgrening i dörrsidan?
Hade bort dörrsidan i helgen och det finns en fördragen kabel för diskant men jag vet inte om det är en separat kabel som kommer från stereon eller om en kabel splittas till två. Orsak till det hela är att jag vill köra en kanal per element. :)

EDIT: Om det har betydelse så är det en V70N 140hk -05 det handlar om.

Mvh
Thomas
Användarvisningsbild
av _Anders_
Jag har för mig att när jag kikade på kontaktstycket på baksidan av radion var det 8 ledare ut. (två per kanal och fyra kanaler). Då finns bara möjligheten att kabeln delar sig på vägen...

Jag såg inte heller någon notering på varken radion eller kontakten om vilken plint som gick till vilken högtalare. Men har man loss grejjerna är det ju lätt att mäta.
Användarvisningsbild
av Bosa
_Anders_ skrev:Jag har för mig att när jag kikade på kontaktstycket på baksidan av radion var det 8 ledare ut. (två per kanal och fyra kanaler). Då finns bara möjligheten att kabeln delar sig på vägen...

Jag såg inte heller någon notering på varken radion eller kontakten om vilken plint som gick till vilken högtalare. Men har man loss grejjerna är det ju lätt att mäta.
Nu när du säger det så är väl stereon specad till 4x25 watt wilket då innebär 4 kanaler. Tänkte inte så långt. :oops:

Frågan är var kabeln delar sig, i dörren eller inne i kupén. Vore väldigt smidigt om den delar sig i kupén för då är det inga problem att köra en kanal per element. Nån som vet var högtalarkabeln till framdörr delar på sig?

Innebär ju att högtalarna i bakdörrarna och högtalarna längst bak drivs av två kanaler och inte separata.
Volvo V50 "Mr White"

Najs! 8-)

Som ett litet sista tips så googla runt lite[…]

Styrströms kortslutning

Ja men jäklar vilka lampor! :-o

Min ligger still mitt emellan som den ska vid va[…]