Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Droopy
Om man köper en Phatbox från tex Tyskland passar den då rakt av i en Svensksåld V70? Har hittat några i Tyskland men på dessa står det att de passar:
HU-403
HU-405
HU-450
HU-650
HU-850

Jagh ar HU-603 i min kärra.
Användarvisningsbild
av elmuppo
Droopy skrev:Om man köper en Phatbox från tex Tyskland passar den då rakt av i en Svensksåld V70? Har hittat några i Tyskland men på dessa står det att de passar:
HU-403
HU-405
HU-450
HU-650
HU-850

Jagh ar HU-603 i min kärra.
Den passar. Samma CD växlar styrning på alla modellerna.

//Branx
Användarvisningsbild
av Loner
Konstigt, 403 är ju snikmodellen i gamla s60/v70, den med bara kassett.

450/650/850 är ju appraterna som sitter i sen faceliften

405 har jag aldrig hört talas om...

Men passar den 403 så skall den väl passa 603/803...

/l
av Droopy
Ok, tack.
av Droopy
Då var en Phatbox bassats beställd, jag fick dok alldrig kol på vilka kablar jag behövde "blev lite knackig mailkonversation då han blandade Tyska och Engelska" så det struntade jag i, tänkte köpa dom här hemma på Volvo. Satt och gluttade i tillbehörskatalogen och i den fans det 2st kablar att välja på: 30664142 för bilar utan RTI,SAT osv och kabel:8633596 för bilar med RTI. Jag har ingen RTI i bilen så jag förmodar att det är kabel:30664142 jag ska ha. Ser även i tillbehörskatalogen att det fins en "monteringssats" vad innehåller den?

EDIT: Var inne på Volvo idag och beställde monteringssats + kabelmatta, inte äns i Volvos katalog stod det vad monteringssatsen innehöll, märkligt.
av S60AWD2.5T
Hej Droopy!

Du skall säket ha den långa kabeln ända från stereon till boxen.
Om du har satprep så är det fördraget från stereo till kofferten.

Monteringssatsen innehåller en konsoll till boxen, en kabel för spänningsmatning, installationsmanual, skruv o mutter samt instruktionsböcker på femtielva språk till boxen.

Det du kan behöva är ett ny panel på vänstersidan om du har en V70.

Lycka till och ta det försoktigt när du skall bröta dit kabel fram till stereon.
Lätt att sabba någe plasjox.

Erik
av Droopy
S60AWD2.5T skrev:Hej Droopy!

Du skall säket ha den långa kabeln ända från stereon till boxen.
Om du har satprep så är det fördraget från stereo till kofferten.

Monteringssatsen innehåller en konsoll till boxen, en kabel för spänningsmatning, installationsmanual, skruv o mutter samt instruktionsböcker på femtielva språk till boxen.

Det du kan behöva är ett ny panel på vänstersidan om du har en V70.

Lycka till och ta det försoktigt när du skall bröta dit kabel fram till stereon.
Lätt att sabba någe plasjox.

Erik
Menar du att jag behöver ytterligare en kabel utöver 30664142 "Du skall säket ha den långa kabeln ända från stereon till boxen"
av S60AWD2.5T
Hej! Nej det är rätt kabel dvs ljudkabeln.
Sedan följer det med en strömförsörjningskabel i monteringsatsen.

Kanske uttryckte mig oklart :wink:

Lycka till!
av Droopy
Ok, tack.
av Droopy
Såg nu att om man byter ur sidopanelerna kan man inte ha det heltäckande smutsskyddet kvar, tänkte försöka få dit Phatboxen ändå, monterad stående men det ser jäkligt trångt ut. Det sitter en svart kupad plastkåpa på insidan av vänster bakskärm, är det någon som vet om den fyller någon funktion? tänkte om man utan vidare kan ta bort den. Efterlyser ochså lite bilder på andra monteringsätt i en V70 -02

..Dålig kvalitet? Är det märke[…]

Här är det målarverkstad i tvä[…]

V60 gen1 , bensin eller hybrid?

Jo absolut, det är den ju. Min förhopp[…]

Inkörning av ny V60 T6 2026

Ja, men när vågar man ge på max[…]