Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av Sjuan112
Hallå nya vänner. Jag har nyss köpt en xc90 -05. Suttit två kvällar och "pluggat" xc90 konsoler utan någon märkbar framgång.

Därför vänder jag mig till Er här. Just nu sitter det en orginalstereo utan telefon i bilen. Skulle vilja byta ut den mot en touch screen med GPS, Bluetooth som funkar med iphone 4 samt möjlighet att installéra en backkamera som startar när jag lägger in backen. Dvd skulle vara trevligt men inte nödvöndigt. Ungarna har sina portabla i baksätet. Tips på märken eller hemsidor?

Har kikat lite på ebay men det verkar vara kinesiska piratkopior. http://www.ebay.com/itm/180890993400?ss ... 1438.l2649

Kommer visst behöva någon ram som passar xc 90 panelen också. Bor i Stockholm och har svårt att hitta firmor som installerar detta.

I den bästa av världar kanske jag kan få tips, råd och förslag av Er och sedan beställa på nätet för att sedan kontakta en proffsig firma som installerar åt mig.

Tackar på förhand//
barnsligt lycklig nybliven Volvo ägare Sjuan
Användarvisningsbild
av Loppan78
Problemet med eftermarknadsstereos är att det är väldigt få som går att integrera med rattknappar och backvarnare.
Har du inte detta i din bil eller kan leva utan så fungerar det att plugga in de flesta apparater. Men som du beskriver så behöver du en ram samt lite adapterkablage. Villket beror lite på vad du har för anläggning i bilen idag, perfomance, high perfomance eller premium.

Det är inte så svårt att göra bytet själv.
Användarvisningsbild
av davidgt
Tja! Jag köpte nyss denna skönheten till min s60 http://www.brl.se/sv/artiklar/pioneer-avh-4400bt.html installationen gjorde jag själv utan att vara expert, det är faktiskt andra gången jag byter ut nån stereo. Man kan koppla extra skärmar, back kamera, inbyggd parrot hadsfree, bt, m.m. Ramen köpte jag från BRC.se
Kollade också på ebay men vill man nåt bra det är bäst att köra märkesgrejor.
av dasboot
Det största problemet är väll att få tag i en dubbeldin panel till x90. Den är ju mer integrerad i instrumenteringen än på p2 bilarna.

Hej Jag har en Volvo S80 2005 med problemet att v[…]

Slänger in en fråga och hoppas att den […]

Fel centerhögtalare?

Hej! När jag hämtade ut min V60 recharg[…]

V70 2,5T 1998 Båda mina framfjädrar tar[…]