Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

av tusse92
Hej! Köpt en Piooner AVH-2400BT stereo. Men undrar ifall det finns löstagbar front på den? Kan inte hitta nån knapp för att få bort fronten? Vet frågan är dum . Men har sökt massor Men inte hittat något ifall och hur man tar bort fronten på denna. Tacksam för hjälpsamma svar!
tusse92 skrev:......Sen ska det vara löstagbar front, Men står inget om hur du får bort fronten ju..
Vart har du läst eller hört det?
Det är inte så vanligt med 2-din stereos med löstagbar front.
Pratade med en billjudsbutik här i närheten.. Han sa det fanns löstagbar front på denna, Men efter efterforskning så har jag insett det inte stämmer. Han visste alltså inte vad han prata om :( Men Men.. Ska ha kvar stereon i vilket fall.. Nu är nästa fråga.. Hur stänger man av den? Hittat och läst mig till den knappen som det ska vara. Trycker man på den låter det inget, Men det lyser fortfarande!
Fartdåre skrev:Håll knappen inne ett par sekunder så skall den slockna.
... och om man håller inne typ 2 sekunder så stänger den av ljudet, men skärmen lyser fortfarande. Dock startar
nåt jäkla demo-mode på min då. Hur fasen får man bort det? Vill inte ha nåt jäkla demo-läge på min bilstereo :P
Fartdåre skrev:Skärmen borde slockna om du håller inne knappen. Gå in i menyn o stäng av demo mode.... Borde funka.
Skärmen slocknar inte oavsett hur länge jag håller inne knappen.
Det är ju verkligen inte många inställningar som finns att göra direkt.. Jag kan inte hitta någon inställning var man stänger av demo-läget.. :P
Irriterande.. inte alls.. ;)
Bara en sån sak som inställning av klockan.. Finns inte alls i "system-menyn", utan man måste aktivt trycka på klockan på displayen för att få upp den inställningen.. Tog en stund att hitta.. Antar att demo-off-läget ligger gömt nånstans också? Finns det fler gömda menyer i så fall? :P
Tycker heller inte ljudinställningarna är särskilt många på spelaren egentligen? Har för mig Pioneer brukar ha en miljon olika ljudinställningar, men denna är rätt sparsmakad (av vad jag hittat iaf..)
Lyftare 2,4, B5244S4

Jag kollat upp en del. Original så tar Volvo[…]

740 som krånglar

Har röktestat motorn och det finns INGA luft[…]

Det verkar vara förnuftiga beslut, säk[…]

Då känns det mycket lugnare, har t&au[…]